چهل و سومین جشنواره فیلم فجر با معرفی برندگان سیمرغ بلورین به ایستگاه پایانی رسید.
پنجمین روز از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر میزبان فیلمهای «روشن» و روزی روزگاری، آبادان» میشود.
روابط عمومی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، در پیامی درگذشت «علی انصاریان» قهرمان ملی و بازیگر سینمای ایران را تسلیت گفت.
ارسلان امیری کارگردان فیلم سینمایی «زالاوا» درباره انگیزههای خود برای پرداختن به یک داستان ماورایی در اولین تجربه کارگردانی خود در سینما، توضیحاتی ارائه کرد.
عوامل فیلم سینمایی «مصلحت» در نشست رسانهای این فیلم در جشنواره فجر به سوالات اصحاب رسانه پاسخ گفتند.
مسعود فراستی منتقد برنامه تلویزیونی «هفت» ضمن انتقاد شدید از فیلم سینمایی«شیشلیک» به کارگردانی محمد حسین مهدویان این فیلم را «ضدانسان» توصیف کرد.
فیلمهای سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری و «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی که هر دو از کارگردانان فیلماولی جشنواره محسوب میشوند، امروز در سالن اصحاب رسانه رونمایی خواهند شد.
«شیشلیک» مرثیهای است برای مهدویان، به عنوان یکی از مهمترین استعدادهای سینمای ایران. کسی که «ایستاده در غبار» و «ماجرای نیمروز» را ساخته بود حالا چقدر زود به این سطح نازل از فیلمسازی رسید.
نرگس آبیار کارگردان فیلم سینمایی «ابلق» در نشست رسانهای این فیلم درباره انگیزه پرداختن به یک سوژه ملتهب اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد.
ابراهیم اصغری تهیهکننده فیلم «تک تیرانداز» ضمن گلایه از امکانات اندک موجود در اختیار پروژههای دفاع مقدسی، تاکید کرد تلاش داشتهاند این فیلم از منظر تولید و امکانات، فیلم فقیری به نظر نرسد.
بی همه چیز یك ماكت بیروح و ویران از نمایشنامه درخشان ملاقات با بانوی سالخورده نوشته فردریش دورنمات است كه نه تنها به متن اصلی نكتهای اضافه نكرده است بلكه بسیاری از لحظات و نكات قابل تامل آن را نیز از بین برده است.
شیشلیك از آن دسته آثاری است كه پا گذاشتن به بحث درباره آن مانند ورود به مرداب است. فیلم به وضوح مخالفان فراوانی دارد. تركیب امیرمهدی ژوله و محمدحسین مهدویان تركیبی ناهماهنگ و عجیبی است. دو جهان متفاوت كه معجونی به نام شیشلیك را فراهم آوردند و از قضا مورد پسند اكثریت منتقدان نبوده است.
علیمردانی از لحاظ اجرا بهترین فیلم كارنامهاش را ساخته و شاید تنها ضعف فیلم، افت ریتم آن در میانههای داستان است كه لطمه اساسی به پیكره فیلم نمیزند.
ژوله طنزهای نود شبی را با شوخیهای اینستاگرامی و تلگرامی تركیب كرده و یك معجون عجیب و غریب به مخاطب ارایه كرده است كه از هر طرف نگاه كنی شخصیتها و موقعیتها نه طولی دارند و نه عرضی و نه عمقی.
ایده اصلی روشن بعد از اتاق تاریك و در سال 96 در ذهنم شكل گرفت. شخصیت «روشن» را با آدمهایی كه در زندگی میدیدم پیدا میكردم. انسانهایی كه مشكلات فراوانی دارند و هزار بلا و گرفتاری را تحمل میكنند اما واكنش خاص خودشان را به اتفاقات زندگی نشان میدهند و اهل داد و بیداد نیستند.
نرگس آبیار اینبار تصویری از فرودستان را با خط روایی کامل به ما نشان می دهد. آدمها و حاشیه هایشان که اگر نبود آن کات های سریع، همچنان ما در حواشی فیلم می ماندیم و به متن نمی رسیدیم.
مشکل شیشلیک در وهله نخست به شوخی های تکراری، بهره گیری از الگوی مفهوم افعال و اعمال معکوس و کلیشه هایی بر می گردد که ژوله در نوشته های طنز خود و بخصوص شب های برره پیش از این، تجربه کرده و اینجا در بستری سینمایی با برخی زیرلایه های اجتماعی آن را قوام بخشیده است.
همزمان با آغاز اکرانهای فیلم سینمایی «تک تیرانداز» به کارگردانی علی غفاری و تهیهکنندگی ابراهیم اصغری در سیونهمین جشنواره فیلم فجر، از پوستر رسمی این فیلم دفاع مقدسی رونمایی شد.
گرچه کاوه صباغزاده در ساخت فیلم رمانتیسم عماد و طوبا در ارائه و خلق فضایی رمانتیک و فانتزی توانسته شمایی از موفقیت را نشان دهد، در قیاس با ساخته پیشین او گامی به عقب است و به سندروم عقبگرد کارگردان فیلم اولی گرفتار شده است.
فیلم «بیهمهچیز» ساخته «محسن قرایی» میهمان اولین روز سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانهها، آسیبهای رفتارهای عوامگرایانه را در عرصه سیاست و اجتماع به نمایش میگذارد.
سینما متشکل است از ژانرهای مختلف و گونههای متفاوت و همین تنوع ژانر است که شاید در جذب مخاطب؛ سینما را نسبت به مدیومهای دیگر متفاوت میکند.