شیوع گسترده ویروس ناشناخته کرونا موجب شده تا یکی از مهمترین نویسندگان حال حاضر جهان رمان جدیدش را دستخوش تحولاتی کند.
پنج شنبهشب علی علیزاده تحلیلگر سیاسی مقیم لندن، در حملهای غافلگیرانه به رضا رشیدپور که در شبکههای اجتماعی بازتاب فراوانی داشت.
در روزهای شیوع ویروس کرونا در کشور، میثم شاهبابایی فیلمی را با عنوان «مینویسم نامت را» در شهر تهران کلید زده است. این فیلمی مستند- تجربی است که با نگاهی متفاوت به بحران کرونا، مواجههای براى روزهاى پرامید پیشرو را به تصویر میکشد.
در شب آخر از کنسرتهای آنلاین ویژهبرنامه (نوروزخانه)، گروه لیان از بوشهر برای مخاطبان خود و مخاطبان کنسرتهای نوروزخانه در برج میلاد روی صحنه رفت اما در اعتراض به ممانعت از حضور مهمان گروهش یعنی شخصیت «جناب خان» با وجود هماهنگی قبلی، برنامه خود را نیمهکاره رها کرد
مزدک میرزایی مجری و گزارشگر اسبق فوتبال، دلایل رفتنش از ایران را بازگو کرد.
براساس نظرخواهی از کاربران سایت بانی فیلم «پایتخت۶» ضعیف ترین سری این سریال شناخته شد.
نوبویکو اوبایاشی کارگردان مطرح ژاپنی در سن ۸۲ سالگی درگذشت.
مدیر شبکه پنج سیما تأکید کرد که از این پس در برنامههای تولیدی این شبکه سلبریتیها به تنهایی اجرا را برعهده نخواهند داشت و حضورشان در برنامه با همراهی یکی از مجریان شبکه خواهد بود.
اگر این نکته را در نظر بگیریم که “زمانه” محصول سال ۱۳۹۱ بوده است و آن زمان پریناز ایزدیارِ جوان شهرت چندانی نداشته است، می توان انتخاب او را برای اصلی ترین نقشِ مجموعه ریسکی بالا در نظر گرفت که حسن فتحی با شناخت هوشمندانه اش نسبت به بازیگر و درک پتانسیل، او نقش را به وی محول کرده و بی تردید می توان بازی پریناز ایزدیار را بهترین بازی این سریال در کنار هنرمندان پیشکسوتی چون حسین محجوب، هومن برق نورد و فریبا متخصص در نظر گرفت.
سکانس طلایی/ ۲۰. همشهری کین، ساخته اورسون ولز – ۱۹۴۱
همیشه اینطور نیست که آدم برای لباس پوشیدن برنامه ریزی کند، یا حداقل همیشه به خاطرش نمی ماند. یادم است دو سال بعد از نمایش پِپی و همزمان با جنبش ضد فرهنگی لاموویدا، بدون نیت خاصی یک کُت بی یقه مائویی پوشیدم و به باری در مالاسانیا رفتم که توسط پسر جوانی اداره می شد. هیچوقت خیلی اهل کت مائویی نبودم، کتهای یقه-دار را ترجیح می دادم چون غبغمم را می پوشاندند. اصطلاح کت مائویی را هم از آنجا بلدم که همان موقع پسر جوانی که درباره لباسم ازم سؤال کرد بخشی از زندگی دو، سه سال آینده من شد. این نشانه را از او دارم.
خودم را از ۱۳ مارس در خانه حبس کردم و امروز یازدهمین روز این جداسازی را جشن می گیرم. از روز اول خودم را مقید کردم که با شب و تاریکی رو در رو شوم، چون من مثل جنگلی های رام نشده زندگی می کنم، ریتم زندگی ام با تابش آفتاب روی بالکن و پنجره اتاقم تنظیم می شود. حالا در بهار هستیم و روزها حقیقتاً بهاری شده اند! این یکی از فوق العاده ترین حسهای هر روز است، چیزی که وجودش را فراموش کرده بودم. نور روز و سفر رنگارنگ آن تا رسیدن به شب. سیر طولانی روز تا به شب، اما نه به عنوان چیزی وحشتناک، که بسیار لذتبخش. (یا آنطور که من اصرار دادم، با روی گرداندن از عذاب حاصل از اطلاعات.)
مینا اکبری خودش حضور در تحریریههای متفاوت و متنوعی را تجربه کرده. به همین خاطر هم هست که خوب میداند اتمسفر بودن در یک تحریریه چگونه است. با این حال نه در بند مرثیه سرایی گرفتار میشود و نه نگاه حسرتخوارانهاش به فرصتهایی که از دست رفتهاند را به غمی نوستالژیک پیوند میزند و گرفتار خاطرهبازی (واژهی مستعمل و نفرت انگیزی است) میشود. آغازِ میدان جوانان (سابق)، پایانِ به قول خود خانم اکبری دوران روزنامهنگاریاش است.
رضا میرکریمی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام صحنههایی از پشت صحنه فیلم کودک و سرباز را منتشر کرد.
«سال دوم دانشکده من» یک نقطه امیدوارکننده نه فقط برای رسول صدرعاملی، بلکه برای پرویز شهبازی است. کنار هم قرار گرفتن دو فیلمساز که در عین تفاوتهای فاحش در شیوه فیلمسازی، نقاط اشتراک قابل لمسی دارند، باعث شده این فیلم یادآور پختگی در به تصویرکشیدن زندگی، زمانه و تفکرات دختران نوجوان ایرانی باشد.
جرج لازنبی بازیگر سابق نقش جیمز باند گفت دوست دارد مارگو رابی ایفاگر بعدی نقش جیمز باند باشد.
سکانس طلایی/ ۲۱. ساعتها، ساخته استفان دالدری – ۲۰۰۲
هادی مرزبان از هنرمندان باسابقه تئاتر معتقد است کسر مالیات از تئاتر ناشی از نبود شناخت مسئولان تصمیم گیرنده در دولت و مجلس از تئاتر بهعنوان یک فعالیت فرهنگی و هنری است.
غزل معصومی، نویسنده و کارگردان تئاتر گفت: نمایش «خرونجک» را پیش از عید به صحنه می بردیم که به دلیل کرونا لغو شد حال تصمیم دارم امسال هم کارهایم را با همین نمایش آغاز کنم.
خدمه فیلمبرداری سوار بر بالگرد آماده گرفتن صحنه های هوایی اکشن چهارمین دنباله «ماتریکس4» می شوند.