پوستر هجدهمین جشنواره آیینی و سنتی توسط علی نصیریان در تئاتر شهر رونمایی شد.
یاسر خاسب که سالها به عنوان بازیگر، مدرس، طراح و کارگردان تئاترهای فیزیکال فعالیت داشته است نمایش «هدیه مرموز» را از امروز 4مردادماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه میبرد.
نمایش «مطرب» به نویسندگی و کارگردانی بهزاد فراهانی برای اجرا در پردیس تئاتر تهران تا 13 تیرماه تمدید شد.
" تقدیم به ایتالو کالوینو " به نویسندگی و کارگردانی منصور صلواتی که پیش تر قرار بود از ٨ مرداد در تماشاخانه مستقل تهران به روی صحنه میرود ، با دو روز تاخیر به روی صحنه خواهد رفت .
بخش «جوانههای نمایش ایرانی»، برای حفظ و ترویج نمونههای اصیل نمایشهای آیینی و سنتی و شناساندن گونههای مختلف نمایش ایرانی به نسل کودک و نوجوان برگزار میشود.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام خبری درباره بیمه تکمیلی هنرمندان تئاتر، نسبت به پیگیری وضعیت ایمنی، بازسازی و بهبود وضعیت اطراف تئاترشهر اظهار نظر کرد.
علی نصیریان با ابراز ناخرسندی از ایجاد بازار سیاه برای بلیتهای نمایش «اعتراف» گفت: شاید بهتر باشد برنامهریزی شود تا اگر قرار است کسی بلیت خود را گرانتر بفروشد به جای بازار سیاه به همت عالی گذاشته شود تا قیمت اضافی آن صرف امور خیریه شود.
دبیرخانه دوره دوم سمپوزیوم بین المللی طراحی صحنه و لباس تهران با رویکرد سینما و تئاتر رسما آغاز به کار کرد.
«آینههای روبرو» از ۱۵ مرداد هر شب با صدای پرویز پرستویی در تالار وحدت به صحنه می رود.
اجرای اپرای عروسکی «خیام» به کارگردانی بهروز غریب پور تا ۲۰ مردادماه تمدید شد.
در نشست نقد نمایش «نوای اسرارآمیز» به این نکته اشاره شد که کلمه، زبان و مکان نزد اریک امانوئل اشمیت نویسنده اثر ویرانگر انسان هستند و این عوامل به عنوان نیروی مهاجم وارد داستان می شوند.
نمایش «سه خواهر» از پنجشنبه ۵ مردادماه در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه میرود.
فیلمتئاتر «تقدیربازان» نوشته هاله مشتاقی نیا و کارگردانی سیما تیرانداز از سوی مرکز موسیقی بتهوون منتشر شد.
نمایش «شب دشنه هاى بلند» به نویسندگی و کارگردانی علی شمس شامگاه روز گذشته نمایش خود را در تئاتر مستقل آغاز کرد.
نمایش «صبح یه روز لعنتی» به کارگردانی حسن باستانی سوم مرداد با حضور گلاب آدینه و دیگر هنرمندان آغاز میشود.
نمایش «خواب خیس ماهی» به کارگردانی پویان درزی در هر اجرای خود میزبان یکی از بازیگران سینما و تلویزیون و حضور آنها بر صحنه خواهد بود.
بهروز غریبپور کارگردان تئاتر، سینما و استاد نمایش عروسکی این روزها به اجرای اپرای خیام مشغول است. خیام شاعر، ریاضیدان و فیلسوفی که سالها پیش از دکارت با ابراز «شک»، ما را دچار پرسشهای بزنگاهی کرد. از هر کجا که ایستاده باشیم و به خیام بنگریم، تعمق و تأمل او را در هستی و کائنات و مرگ و زندگی میبینیم. کارگردان اثر در واکاوی و برساخت اندیشه خیام از دل اشعارش همت گمارده و گرچه وفادار به کلاسیسیسم است، چه در تنظیم و چه در اجرا، با این حال چیزی در تولید لذت هنری کم نگذاشته و با موفقیت توانسته عمق اندیشه، فراز و فرود و پرسشهای خیامی را به نمایش درآورد. در این اپرا به همراهی آهنگ و آواز دستگاهی ایرانی صحنه به صحنه، تنش نمایشنامه را دنبال میکنیم و تلاش غریبپور در حفظ میراث موسیقایی و نمایش بومی را برای برکشیدن «سخن نو» تا رسیدن به «حلاوتی دگر» شاهدیم. در حوزه تحقیق، نگاههای متفاوتی به خیام شده که «ایران» در گفتوگو با غریبپور به آن پرداخته است
حسن معجوني از دوران دانشجويي به آثار چخوف علاقهمند يا به قول خودش عاشق شده است؛ عشقي كه بعد از فارغالتحصيلي از دانشگاه هم دست از سرش برنداشته و تا امروز كه سالها از آن دوران ميگذرد، ادامه يافته است. نمايش «در مضار توتون»- سال ٨٠ سالن شماره ٢ مجموعه تئاترشهر- نخستين مواجهه معجوني با يكي از متنهاي نويسنده روس بود ولي كار جدياش از نمايش «دايي وانيا» - سال ١٣٩٠ تماشاخانه ايرانشهر- آغاز شد. درست ١٠ سال بعد و معجوني از آن زمان به اضافه همين تجربه اخير يعني نمايش «سه خواهر» ظرف شش سال به شخصيتهاي پنج نمايشنامه مهم نويسنده مورد علاقهاش جان بخشيده است. حالا از يك منظر كار به پايان رسيده ولي معجوني قصد دارد آثار چخوف را با رويكردي تازه به صحنه بياورد. سرپرست گروه تئاتر «ليو» در گفتوگو با «اعتماد» از تصميمهاي جديدش در زمينه كارگرداني و تاسيس مدرسه تئاتر ليو گفت و البته از راهاندازي سالن تئاتر خصوصي در شهر رشت خبر داد.
«تقدیم به ایتالو کالوینو» به نویسندگى و کارگردانى منصور صلواتى از ٨ مرداد در تماشاخانه مستقل تهران روى صحنه مىرود.
ابراهیم حقیقی با انتقاد از حذف بخش پوستر و هویت بصری از فراخوان سی و ششمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر گفت: این محمل برای طراحان هم هست و تصور من هم این است که خطاست اگر بخش پوستر و هویت بصری از جشنواره تئاتر فجر حذف شود.