تصویب سند «تسهیم درآمد محتوا» در شورای عالی فضای مجازی، واکنشهای گستردهای از سوی فعالان پلتفرمهای دیجیتال و شرکتهای ارائهدهنده خدمات اینترنت را به دنبال داشته است. علی سرتیپی، تهیهکننده سینما و مدیرعامل پلتفرم فیلمنت، با انتقاد از این مصوبه، درباره کاهش سرمایهگذاری، افت کیفیت محتوا و خطر نابودی استارتاپها هشدار داد.
اگر فرض کنیم سایر پلتفرمهای یادشده تا یکی دو سال دیگر واقعاً با محتوای جدید در دسترس قرار میگیرند، باز هم بیم آن وجود دارد که به سرنوشت تماشاخونه دچار شوند؛ به یک دلیل ساده، اغلب آنها محتوای بسیار کمی دارند و بعد از یکی دو عنوان سریال جدید، دوباره دست خود را خالی خواهند دید. به بیان دقیقتر، پلتفرمهای جدید در شرایطی میتوانند دست به یک رقابت واقعی با فیلیمو و فیلمنت بزنند که پیش از شروع، 7 یا 8 سریال آماده یا در حال تولید داشته باشند.
بعد از ۴ سال، شام ایرانی دوباره در پلتفرم فیلیمو منتشر شده است. البته اینکه از این برنامه انتظار داشته باشیم تا مانند سریهای قبلی حداقل شبیه به اسمش باشد، انتظار زیادی است. این برنامه با نام شام ایرانی، اما ترکیبی از مافیا، آشپزی و دورهمی شده است و آش شلمشوربایی ساخته که پسندیدن این برنامه را سخت کرده است.
این فقط پدرها در خانه نیستند که به تماشای اخبار علاقه دارند اساساً یکی از مهمترین کارکردها، بخش خبری این رسانه است و لذت شنیدن اخبار بدون شک کمتر از تماشای فیلم و سریال نیست؛
ژانر جنایی یکی از محبوبترین ژانرهای فیلم و سریال در جهان است. فیلمها و سریالهای جنایی که زیرژانرهای مختلفی دارند کنجکاوی ما را درباره حل معماها و سردرآوردن از انگیزههای آدمها تحریک میکنند و گاه منعکسکننده واقعیتهایی درباره سیستم قضایی و اجرای عدالت هم هستند.
این روزها سریال «پایتخت» مراحل تولید خود را در حالی سپری میکند که هنوز به طور رسمی اعلام نشده است که حاضران و غایبان این سریال کدام بازیگرانند.
سریال «بازنده» به قسمتهای پایانیاش رسیده و نقدها و نظرات هم در باره آن بیشتر شده است.
در پی انتقاد معاون ارتباطات ریاست جمهوری به صداوسیما مبنی بر «سانسور دیدار پزشکیان با محمدعلی موحد» در بخشهای خبری، مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما آن را رد و توضیحاتی را در عین حال عنوان کرد.
تلویزیون امروز و فردا، ۲۴ و ۲۵ آبان ماه ۳۲ فیلم سینمایی و تلویزیونی آماده پخش کرده که از شبکههای سیما به روی آنتن میبرد.
«جوکر» جدید از چهارشنبه ـ هفتم آذرماه ـ با گروه جدید بانوان در شبکه نمایش خانگی منتشر میشود.
آناهیتا درگاهی گفت: روزانه چهار ساعت برای گریم وقت میگذاشتم. از زمانی که دندانهای مصنوعی در دهانم قرار میگرفت تا پایان آفیش، شبها نمیتوانستم چیزی بخورم. از ۶ صبح تا ۵ بعد از ظهر دندانها به دهانم چسبیده بود، شب تا صبح فقط دیالوگها را تمرین میکردم تا بتوانم با این وضعیت صحبت کنم.
روزگاری آثار مهران مدیری میتوانست تراپی روح و روان مخاطب باشد، اما در سالهای اخیردر عرصه ساخت سریال و حتی بعضاً بعد از «دورهمی» با هیچ برنامهای نتوانسته توفیقِ گذشته را کسب کند. ناگفته نماند «قهوه پدری» او به تازگی آغاز شده و باید در ادامه از ابعاد دیگری این سریال را مورد نقد و بررسی قرار داد.
مشکلات ابتدایی برنامه سازی در شام ایرانی بسیار بیشتر از چند مورد است ولی همین را صریح و کوتاه بگویم که من میخواهم برنامهای با محوریت آشپزی ببینم نه چیز دیگری.
عادل فردوسی پور مجری شناخته شده همچنان یکی از چهرههای ماندگار و تاثیرگذار در رسانههای ایران است.
عادل فردوسیپور گزارشگر محبوب مردم بعداز ۵سال و نیم از آخرین گزارش زندهاش، ۱۵ آبان ۱۴۰۳ مسابقه رئال مادرید را به صورت زنده گزارش کرد.
رئالیتیشوی «کارناوال» به طراحی و کارگردانی رامبد جوان در برای شبکه نمایش خانگی ساخته و پخش میشود.
رجبعلی آمری، معروف به «عمو رجب» از شرکتکنندگان مشهورشده مسابقه «گلیاپوچ» که فصل اول آن در شبکه نمایش خانگی پخش شد، دلیل حذف تیمش را از فینال توضیح داد و از تاثیر کمک مهران مدیری به او در زندگیاش گفت.
هشتگ فردوسیپور، هشتگ بازگشت چهرههای محبوب، هشتگ وفاق ملی ...؛ اینها عباراتی است که این روزها دوباره به فضای مجازی بازگشته و تِرِند شدهاند.
سریال «قهوه پدری» تازهترین کار مهران مدیری از دوشنبه چهاردهم آبان ۱۴۰۳ از شبکه نمایش خانگی فیلمنت آغاز به پخش کرد. این سریال که مثل سایر کارهای مدیری در ژانر کمدی است، قرار است در بیست قسمت پخش شود. گفته میشود سریال «قهوه پدری» آخرین قسمت سهگانهای خواهد بود که پیش از این، دو مجموعه دیگرش «هیولا» و «دراکولا» را از مهران مدیری، روی پلتفرمهای دیگر شبکه نمایش خانگی دیدهایم.
همزمانی میان مسابقه پرسپولیس- الغرافه و همچنین بازی استقلال؛ رقمی شوکهکننده را به حساب تلویزیون واریز کرد. ارقامی که در آن گزارش از تعرفه تبلیغات در تلویزیون آشکار شد، میتواند ثانیهبهثانیه تبلیغ پخششده در قبل، بعد و حین بازیهای دوشنبه را معنادار کند.
سعید ابوطالب یکی از مشکلات پلتفرمهای فعلی را نبود سرگرمی عنوان کرد و بروز خشونت و قتل و جنایت را زنگ خطری برای آثار شبکه نمایش خانگی عنوان کرد.