تصویب سند «تسهیم درآمد محتوا» در شورای عالی فضای مجازی، واکنشهای گستردهای از سوی فعالان پلتفرمهای دیجیتال و شرکتهای ارائهدهنده خدمات اینترنت را به دنبال داشته است. علی سرتیپی، تهیهکننده سینما و مدیرعامل پلتفرم فیلمنت، با انتقاد از این مصوبه، درباره کاهش سرمایهگذاری، افت کیفیت محتوا و خطر نابودی استارتاپها هشدار داد.
انتشار اخباری از ساخت یک برنامه جدید با حضور «جنابخان»، سرگذشت ۱۰ ساله این عروسک محبوب را به یاد میآورد؛ عروسکی که با انتقال کپیرایت آن به تلویزیون، به ابزاری برای درآمدزایی بدل شده و البته نگرانیهایی را بابت سرنوشتش هم به بار میآورد.
«داریوش» هم در همان ابتدا از نظر شکل داستان. ترکیب بازیگران و حتی موسیقی به گونهای طراحی شده که برای مخاطب یادآور «پوست شیر» باشد. گویی الگوی موفقی که «پوست شیر» را به جلو راند با حفظ همان ترکیب بازیگران و اضافه کردن چند شخصیت تازه از سوی سازندگان برای موفقیت سریال در نظر گرفته شده است.
هادی حجازیفر با اولین کارگردانیاش در شبکه نمایش خانگی، «داریوش» را به خانهها آورد، سریالی که با توجه به پیام های تماشاگران این سریال به نظر میرسد در اولین قسمت موفقیت قابل قبول داشته اما خیلیها آن را با «پوست شیر» مقایسه میکنند و توقع دارند این سریال بهتر از آن باشد.
در ادامه این لیست، قصد بررسی محبوبیت کاراکترهایی را داریم که شاید از نظر اخلاقی منفور باشند، اما بااینحال نمیتوانیم دوستشان نداشته باشیم.
بهروز افخمی تعریف می کند درباره اینکه چگونه حکم جلب فخرالدین انوار گرفته شد.
محمدحسین گودرزی منتقد سینما می گوید: آرای فمینیستی عجیب و غریبی از سریال در انتهای شب میشنویم که به صورت غیر واقعی طرف زن را میگیرد و همین شعارهاست که از درام بیرون میزند. پیچ تنظیم دیالکتیک میان زن و مرد را از دست میدهد و بیشتر دلش میخواهد زنان قربانی میان تمناهای دنیای مردانه بسازد.
در اعماق خاطراتمان، تصویری از دختری معصوم با چشمانی نافذ و لبخندی غمگین نقش بسته است. نامش اوشین بود، زنی که با ارادهای پولادین، طوفانهای زندگی را پشت سر گذاشت و نام خود را در تاریخ حک کرد.
جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «نردبان» درباره تجربه فیلمسازی مستند با موضوع «نفت» بوده و سختیهای کار کردن در این حوزه را مرور میکند.
دهمین قسمت از برنامه «هفت»، امشب (۲۹ تیرماه) با بررسی فیلم «یادگار جنوب»، نقد فیلم «فیوریوسا» و پرونده ویژه پیرامون «ممیزی در سینما» از شبکه نمایش پخش میشود.
سریال «سال های دور از خانه» (اوشین) از جمعه، ۲۹ تیر ماه از شبکه تماشا پخش می شود.
حمیدرضا صدر، مفسر فوتبال، منتقد سینمایی، روزنامهنگار صاحبسبک و نویسندۀ رُمانهای تاریخی بود، اما آنچه بیش از همه صدر را به چهرهای شناخته شده برای مردم تبدیل کرد، حضورش در برنامههای تلویزیونی و صحبت از فوتبال و زندگی در کنار چهرهای به نام عادل فردوسیپور بود. او که با مرگاش آرزوی فردوسیپور را که میگفت «کاش می شد دوباره کنار هم بنشینیم و فوتبال ببینیم تا دوباره محو حرکت دستانش بشویم.» دست نیافتی کرد.
احتمالا در سالهای گذشته هم این موضوع در فیلمها و سریالهای ساخته شده داخلی اتفاق افتاده، اما کمرنگ و با ملاحظاتی که شاید چندان در خاطر مخاطبان باقی نمانده است. در اینجا ما به چند سال اخیر و مخصوصا پس از بالاگرفتن موج سریالسازی در شبکه نمایشخانگی خواهیم پرداخت.
رییس سازمان صداوسیما اعلام کرد: پخش سریال «سلمان فارسی» داود میرباقری سال ۱۴۰۵ کلید میخورد.
پوشش ویژه تلویزیونی مسابقات یورو ۲۰۲۴ میتواند الگویی برای پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال لیگ برتر ایران باشد که گاه با انتقاداتی از سوی مخاطبان همراه است.
ظریف برای ارائه توضیحات در زمینه فرایند انتخاب وزرا به تلویزیون میآید.
صداوسیما در برنامههای انتخاباتی ریاستجمهوری ۱۴۰۳، ابتکار میزگردهای موضوعی را سروشکل داد و در اجرا هم موفق بود. مجموعه این برنامه به نسبت سایر تولیدات تلویزیونی، بازخوردها و نظرات متنوعی را بهدست آورد. این میزگردها در موضوعاتی همچون فرهنگ، اقتصاد و سیاست طراحی شده بودند اما بحثها و اتفاقاتی که در برنامه ویژه موضوع فرهنگ شکل گرفتند جزء پرمخاطبترین و پربحثترین میزگردها بود. دلایل متعددی را برای این اتفاق میتوان لیست کرد اما یکی از جنبههای موثر در برجسته شدن میزگردهای فرهنگی، حضور کارشناسانی بود که با نظرات تخصصی خود به جزئیات حوزه فرهنگ ورود میکردند و بحثهای چالشی شکل میگرفت.
سریال «در انتهای شب» داستان بحران یک زن و مرد بعد از طلاق است.بحرانهای شخصی و بحرانهایی که در مواجهه با اطرفیانشان پشت سر میگذارند، گاه برای آنها نابودکننده میشود و البته که زن در این میان مشکل بیشتری دارد. او باید برخورد خانوادهاش را هم با مسئله طلاقش پشت سر بگذارد، مهمتر از همه پدر سختگیرش.
به پخش سریال «داریوش» نزدیک میشویم و کم کم تیزرهای سریال هادی حجازیفر با معرفی بازیگرانش در فضای مجازی پخش میشود. سریالی که عنوان شده د ر ادامه سریال پرمخاطب «پوست شیر» ساخته شده است.
سروش صحت اعلام کرد که مشغول ساخت برنامهای مشابه «کتاب باز» در شبکه نمایشخانگی است.
آیدا پناهنده کارگردان «در انتهای شب» درباره راضی کردن علیرضا داوودنژاد برای حضور در این پروژه نوشت: متقاعد کردن علیرضا داوودنژاد برای بازی در نقش آقای زرباف در سریال «در انتهای شب» یکی از سختترین چالشهای زندگی کاری من بود