تصویب سند «تسهیم درآمد محتوا» در شورای عالی فضای مجازی، واکنشهای گستردهای از سوی فعالان پلتفرمهای دیجیتال و شرکتهای ارائهدهنده خدمات اینترنت را به دنبال داشته است. علی سرتیپی، تهیهکننده سینما و مدیرعامل پلتفرم فیلمنت، با انتقاد از این مصوبه، درباره کاهش سرمایهگذاری، افت کیفیت محتوا و خطر نابودی استارتاپها هشدار داد.
تبلیغات رادیویی و تلویزیونی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعدازظهر امروز (شنبه ۲۶ خرداد ماه) ادامه خواهد یافت و هر شش نامزد در میزگردهای تخصصی و برنامههای تبلیغاتی حضور دارند.
تلویزیون برای آخر این هفته ۳۱ فیلم سینمایی و تلویزیون آماده پخش کرده است که از شبکههای سیما به روی آنتن خواهد برد.
به تایید دستنوشتهها و اقوام نزدیک این مرد، زانوانش به هنگامِ خطاطی و ورود به دنیای خط ـ نقاشی، به لرزه درمیآمد؛ خط را بر نقاشی ارجح میدانست و از دریچه خطاطی به نقاشی نگاه میکرد؛ شاید نگاه «رضا مافی» به دنیا نیز از دریچه خطاطی بود.
در واقع به جای اینکه این صحنه از منظر عمومی پنهان شود، بیشتر دیده شد و آنها که خبرنداشتند هم خبردار شدند و آن را در فضای مجازی تماشا کردند. این یعنی تبدیل شدن یک حذف و سانسور به ضد خودش.
تفاوتهای این سریال و سریالهایی نظیر «آکتور» و «پوست شیر» با انبوه تولیدات دیگر در این نکته نهفته است که درست برخلاف تصور مخاطب که عادت کرده آدم خوبش به نتیجهای خوش و خرم برسد ناگهان تلخی یک حقیقت به رخ او کشیده میشود و همه آنچه در ذهنش تزیین کرده به یکباره آوار میشود.
سریال «افعی تهران» دربرگیرنده دغدغههای مهمی است، اما حرفش را بدون عربده و فریاد و هیاهو برای مخاطب بیان میکند، بدون اینکه سوزناک باشد، بدون اینکه اعصاب مخاطب را خرد کند، از غصهها میگوید، از بیمهری پدر به کودک میگوید، از قتلهای زنجیرهای وحشتناک حرف میزند، اما نه تنها مخاطب را خسته و دلزده نمیکند که به تماشای قسمتهای بعد هم دعوت میکند.
فصل سوم سریال «زخمکاری» قرار است پخش خودش را از جمعه ۲۵ خردادماه آغاز کند.
چند سالی میشود که سریالهای شبکه نمایش خانگی از جایگاه مهمی در بین مردم برخوردار شده است و درصد زیادی از ایرانیها حتی در خارج از کشور، سریالهای شبکه نمایش خانگی را دنبال میکنند. در این سریالها اما بازیهای عجیبی با موسیقی میشود؛ درست همانند تلویزیون یا برخی از آثار سینمایی!
مازیار لرستانی بعد از دو سال قرار بود با سریال جدید منوچهر هادی به تلویزیون بازگردد اما حاشیههای حذف او از این سریال موجب شد تا خود او هم این خبر را تایید کند.
شاید یکی از نقاط قوت «جنگل آسفالت» این باشد که در این ۱۲ قسمت، بارها گرههای کوچک مختلف به داستان اصلی اضافه شده و در طی چند قسمت با روند قصه، گرههای کوچک بازگشایی و خرده روایتهایی جدید اضافه شده.
یکی از نکات مثبت سریال شروع قصه با روایت غیرخطی بود که از قرار کارگردان در قسمتهای بعدی کاملاً آن را فراموش کرده یا لزومی ندیده به آن شکل پیش برود. شاید در ادامه و ورود به خط داستانی جنایی این کار را بکند. اما فرم روایت را نمیشود در طول یک سریال نه قسمتی دائم عوض کرد.
یک منتقد سینما؛ متوجه نمی شوم که چرا شخصیت های زن در ملودرام های ایرانی بدون هیچ نشانه و تمایز شخصیت پردازانه ارائه می شوند.
یک سکانس متفاوت از قسمت سوم سریال «در انتهای شب» پس از آنکه در روزهای گذشته وایرال شد، حذف شد.
سکانسی از سریال «در انتهای شب» که در آن پارسا پیروزفر و احترام برومند در حال رقصیدن هستند در شبکههای اجتماعی پربازدید شده است.
فصل سوم «زخم کاری» با بازگشت جواد عزتی و حضور او در مسیر داستان فصل دو آغاز میشود؛ داستانی که با حضور طلوعی و سیما و صف آرایی جدید برای تصاحب میراث ریزآبادی جذابیت و تعلیق ویژهای دارد. به ویژه که مالک علاوه بر اینکه دنبال مهره اصلی و پشتپرده تمام اتفاقات است، نیمنگاهی هم به انتقام از قاتل فرزندانش دارد!
سریال نمایش خانگی «شغال» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیهکنندگی علی طلوعی به زودی کلید میخورد
سریال «افعی تهران» با تمام حواشی و ماجراهایی که داشت، به قسمت آخر رسید.
مجید قناد، مجری پیشکسوت برنامه های کودک که به دنبال تصادف رانندگی دچار عارضه مغزی شده بود تحت عمل جراحی قرار گرفت. بر اساس آخرین خبرها از بیمارستان مرخص شد.
«در انتهای شب» قصهای معلق میان جدایی و پیوستگی دارد؛ میان بودن و نبودن در یک ارتباط، یک خانه یا حتی یک شهر. شهر عنصری است که کارگردان آن را به کار بسته تا به مدد معلق بودن کاراکترها میان دو شهر با فاصلهای نزدیک، روایتی از جدایی و پیوستگی آن دو در ارتباطشان را به تصویر بکشد.
کمیته اخلاق از دعوت از جواد خیابانی به این کمیته خبر داد.