سرانجام پس از کشمکشهای رسانهای بر سر عنوان مدیریت رضا مردانی، معاونت امور هنری وزارت ارشاد با صدور حکمی از سوی سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به این ابهام پایان داد. بر اساس این حکم، رضا مردانی به طور رسمی به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی منصوب شد تا مدیریت این اداره کل را برعهده بگیرد.
قطبالدین صادقی بر ضرورت یادآوری عشق در هر دوره و مکانی تاکید کرد و گفت: یادآوری عشق و دوست داشتن، بخصوص در دوره بحران ضروری است چرا که آدمها نباید تکیهگاههای روحی و عاطفی خود را از دست بدهند.
نمایش «تبانی» از امشب و «رویای آدم مضحک» از ۶ روز دیگر روی صحنه میروند.
نمایش «کرایسس» به نویسندگی و کارگردانی کامبیز نیکآمیز در عمارت ارغوان روی صحنه میرود.
نمایش «کشتارگاه» به کارگردانی یاسمین خالصی و میثم فراهانی تا ۲ مهر در سالن جعفر والی تماشاخانه محراب اجرا میشود.
زمان تعطیلی سالنهای سینما و تئاتر همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) اعلام شد.
ستاره پسیانی تاکید کرد که پدرش برای سفری شخصی به خارج از کشور رفته و سفر او برای درمان نبوده است.
هیئت انتخاب آثار دومین جشنواره بینالمللی پانتومیم زنجان از بین ۴۶ اثر رسیده به دبیرخانه، ۱۸ اثر را برای حضور در این جشنواره انتخاب کردند.
دبیر چهل و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با اشاره به بخش بینالملل این دوره تصریح کرد که هنرمندان مطمئن باشند اصلا کار ضعیف و متوسط خارجی در جشنواره نخواهیم داشت.
آتیلا پسیانی بازیگر سینما و تئاتر این روزها برای ادامه درمان در بیمارستانی در فرانسه به سر می برد.
علی نصیریان، بازیگر شاخص و پیشکسوت سینما و تلویزیون میگوید که همه عمر خود را صرف بازیگری کرده است.
مهلت نام نویسی بیمه تکمیلی ویژه اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت تا اول مهر ماه سال ۱۴۰۲ تمدید شد.
نمایش «قویترین» به کارگردانی مهسا گنجی در خانه نمایش «دا» روی صحنه رفت.
در حالیکه سرنوشت جشنواره تئاتر دانشگاهی همچنان در هالهای از ابهام است، به تازگی تفاهمنامهای میان وزارت ارشاد و وزارت علوم برای برگزاری این جشنواره امضا شده است.
قطب الدین صادقی با تاکید بر ضرورت فرهنگ و هنر در جامعه کنونی تصریح کرد: فرهنگ در هر شرایط و وضعیتی حتی در بحرانهای اجتماعی ضرورت دارد چرا که همین فرهنگ و هنر خاصه تئاتر است که تکیه گاه روحی جامعه محسوب میشود.
محمود بصیری به زودی با بازی در نمایش «بنگاه تئاترال» به کارگردانی هادی مرزبان به صحنه بازمیگردد.
نتایج نهایی آثار راهیافته به بخش سمینار بیست و یکمین جشنواره بینالمللی نمایشهای آیینی و سنتی اعلام شد.
«بدل» میتوانست با کوتاهتر کردن روایتهایش و حذف برخی زواید که کمکی به پیرنگ اصلی نمیکند سبکتر و رهاتر خودش را به وجه تئاتریکالیته نزدیکتر کند و درام اصلی مدنظر نویسنده نیز به سرانجام قابل قبولی برسد. «بدل» در متن به نسبت کارگردانی قدری جلوتر نشان میدهد و میتوان اینگونه تصور کرد که «آهو امیرصمیمی» در اولین تجربه نویسندگی و کارگردانی صحنهاش به تئاتری قصهگو و تجربهمحور دست زده است.
«فریز مکبث فریز» که سازوکارش را بر پایه «خیانت»، آشکارا به کنشمندیهای بازیگرانش متصل میکند با مخاطبش قرار میگذارد تا اقتباسی از نمایشنامه «مکبث» شکسپیر را به گونهای پیشرو در روزگار پسا مدرنیته و سیاست زده عرضه کند. به تبع حصول آوانگارد صحنهای آکسسوارهایی چون تلفن همراه و ادوات دیجیتال پایشان را به اثر باز کرده و ما را در اتمسفری ملموس قرار میدهند. اما آیا چنین ادوات صحنهای در میان مینیمال صحنهای به کارکردی قابل قبول میرسند؟
فراخوان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان تهران در حالی منتشر شد که این جشنواره هنوز دبیر خود را معرفی نکرده است.
علی نورانی، کارگردان تئاتر در منزل شخصی خود در تهران بازداشت شد.