نایب رییس مجلس شورای اسلامی با حضور در مجموعه تئاتر شهر ضمن دیدار و گفت و گو با مدیر این مجموعه به تماشای نمایش «رگ» در تالار چهارسو نشست.
نمایش «کریملوژی» به کارگردانی رضا بهرامی به دلیل استقبال تماشاگران روز جمعه 12 مهر در دو نوبت روی صحنه می رود.
نمایش «شِیهیدن» با گروهی بازیگر جوان و فرمی متفاوت از دیگر آثار روی صحنه قرار است به کارگردانی عباس جمالی روی صحنه برود.
آواز قو، اگرچه نمایشی با عناصری درخشان در اجرا، به نظر نمیآید، و جریان پرکششی را نیز ایجاد نمیکند و در حقیقت واگویههای بازیگری قدیمیست که اذعان میکند دورهی اوجش گذشته و باید صحنه را ترک گوید، اما به دلیل وجود یکی از معتبرترین بازیگران پیشکسوت بر صحنهی تئاتر که مدتهای مدیدی، علاقمندان به نمایش از هنر او بی نصیب بودند، فرصتیست که بتوان بار دیگر درخشش ، تبحر و قدرت بازیگری او را بر صحنه ببینند.
صدرالدین زاهد و هوشنگ توکلی از اعضای «کارگاه نمایش» که اسماعیل خلج هم در آن عضویت داشته است نمایش «جمعهکُشی» وی را افتتاح کردند.
آرش عباسی در تازهترین اثر نمایشی خود «پارتی» را تا حدود یک ماه و نیم دیگر در تئاتر شهر روی صحنه میبرد.
پوستر نمایش «دراماتورژ» کاری از گروه تئاتر «هـــ» به نویسندگی سهند خیرآبادی در آستانه شروع اجراها رونمایی شد.
نمایش «تالاب هشیلان» به نویسندگی و کارگردانی نوشین تبریزی جهت اجرای عموم، از ۱۸ مهر در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه میرود.
سمانه زندینژاد کارگردان تئاتر در جدیدترین تجربه خود، نمایش «آن دیگری» را آبانماه سال جاری در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه میبرد.
حسین صفریان بحری کارگردان تئاتر با نمایش «جویستیک» به تالار حافظ میرود.
"حماقت ایکاروس" به کارگردانی محمدرضا حسینی از اول مهر در در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه رفته است.
گروه موسیقی نمایش «آشویتس زنان» به سرپرستی رها حاجی زینل معرفی شدند.
گروه تئاتر جمعهکُشی با هدف ایجاد تسهیل برای علاقمندان به هنر تئاتر، تخفیف در نظر گرفته است.
نشست نقد و بررسی نمایش «وقتی کبوترها ناپدید شدند» با حضور رفیق نصرتی مدرس دانشگاه، محمدحسن خدایی منتقد و بهار ناجی دانشجوی دوره دکترای جامعه شناسی در «کافه بام» تئاتر مستقل تهران برگزار شد.
با پایان گرفتن چند اثر نمایشی در تالار سایه و کارگاه نمایش، برنامه جدید تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر در هفته جاری اعلام شد
نمایش «شاھباز سدرہ نشین» به نویسندگی ابراهیم کریمی هسنیجه و کارگردانی وجیهه کریمی هسنیجه در تالار حافظ به صحنه میرود.
سیاوش پاکراه در جدیدترین تجربه خود نمایش «من» را از ۲۴ مهر در تالار مولوی روی صحنه میبرد.
نمایش «رویاهای دم صبح» به تهیه کنندگی آنا نعمتی در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.
هنرمندان چپ و ماركسيست در شوروي و اروپاي شرقي در ابتداي قرن بيستم به تئاتر مستند پرداختند و اروين پيسكاتور آلماني هم با استفاده از اسناد و مدارك واقعي و فيلمهاي مستند در جستوجوي «تماشاگران تودهاي» بود؛ يعني تئاتري داراي حرفها و مسائل توده مردم براي توده مردم. جالب است كه ژيگا ورتوف مفاهيمي مانند «سينما چشم» و «سينما حقيقت» را به وجود آورد كه كمك شايان توجهي هم به شناخت «تئاتر مستند» ميكند.
قاعدهگریزی یعنی از تحمیلات کلیشهای مصون ماندن، یعنی پایبند به سبک و سلیقه مدیران سالنها و کاسبها و اساتید دانشگاهی نبودن، یعنی خاکریز خود را ساختن و به آن متعهد بودن. یعنی هوایی تازه در فشار همه جانبهی آلودگی هوا. یعنی نوعی نگاه تازه در عالم نابینایان و تاربینان. به واقع که چنین پدیدهای حلوا حلوا هم دارد. اما چرا «بهارشکنی» در قد و قوارهی این توصیفاتی که عرض شد قرار نمیگیرد؟!