جواد عزتی پنجشنبه ۳۰ خردادماه با حضور در عمارت نوفللوشاتو نمایش «هوس و ۷ دقیقه» به کارگردانی علیرضا مهران را افتتاح میکند.
کارگردان نمایش «میدان نبرد، پیکر زن» با اشاره به ویژگیهای این اثر نمایشی عنوان کرد جرح و تعدیلهایی که در اثر اعمال شده با اجازه ماتئی ویستنی یک نویسنده نمایشنامه صورت گرفته است.
علیرضا مهران از اجرای نمایش «هوس و هفت دقیقه» که اقتباسی ایرانی از نمایشنامه معروف «اتوبوسی به نام هوس» است، با بازی فرزاد حسنی در عمارت نوفل لوشاتو خبر داد.
«عزازیل» به نویسندگی و کارگردانی سپهر زمانی در عمارت نوفل لوشاتو به نمایش در می آید.
همزمان با آغاز اجرای «ماجرای عجیب سگی در شب»، عمارت نوفللوشاتو میزبان غرفه انجمن اوتیسم ایران برای دریافت کمکهای مردمی برای حمایت از مبتلایان به اوتیسم شد.
مژگان خالقی نمایشنامهنویش و بازیگر نمایش «بیوه سیاه، بیوه سفید» درباره علاقهاش به فرهنگ و داستانهای افغانستان گفت: شاید به این دلیل که دغدغههای مشترکی داریم، رنجی که زنان میکشند هم خیلی دور از هم نیست. شاید بتوان گفت این رنج مشترک، تبدیل به زبان مشترک دو کشور میتواند بشود.
کارگردان نمایش «بیوه سیاه، بیوه سفید» عنوان کرد این اثر نمایشی به مساله خشونت علیه زنان میپردازد.
کوروش نریمانی که کارگاه «کمدی خلاق» را در عمارت نوفللوشاتو برگزار کرده، قرار است پس از پایان این دوره، نمایشی کمدی را با بازی سیامک صفری و تعدادی از هنرجویانش به صحنه ببرد.
نمایشنامه خوانی «آسیدکاظم» به صورت همت عالی و به نفع سیل زدگان امشب ۱۱ خرداد در عمارت نوفل لوشاتو برگزار می شود.
پوستر نمایش «کرونوس» به نویسندگی و کارگردانی علی صفری و با طراحی از امین قنبری رونمایی شد.
نشست نقد و بررسی نمایش «بیوه سیاه، بیوه سفید» به کارگردانی حسن جودکی از سوی کانون ملی منتقدان تئاتر ایران برگزار میشود.
نمایش «آپ آرت مان» به نویسندگی سپیده قربانی و کارگردانی امیر شاه علی از هشتم خرداد در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه میرود.
پوستر نمایش «ماجرای عجیب سگی در شب» که در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه میرود، رونمایی شد.
لوگوی متحرک نمایش «کرونوس» به کارگردانی علی صفری رونمایی شد.
انجمن صنفی تماشاخانههای ایران در ضیافت افطاری که به میزبانی عمارت نوفللوشاتو برپا شده بود، تندیس و لوح تقدیری را به مهدی شفیعی به پاس تلاشهای او در رشد و توسعه فعالیت تماشاخانههای غیردولتی اهدا کرد.
زنِ امروز جغرافیای ما، چه در تهران و شهرستانها، چه در عراق، یمن و حتی سوریه و افغانستان، تفاوتهایی عمده و اساسی دارد با زنِ دیروزی که درگیر سنت بوده و لاجرم محکوم است به تحمل کردن آن. نمیگویم در حال حاضر اوضاع کاملا دگرگون شده و این دست مشکلات دیگر جولان نمیدهند اما دیگر معرفی زنان به این شکل و تعمیمشان به سایر زنان، از ریشه غلط و اشتباه است. این ماجرا نه تنها نفعی برای زنان ندارد بلکه به درک درست از خواستههای آنها پوشش میگذارد.
همزمان با رونمایی از پوستر نمایش «میدان نبرد، پیکر زن»، تاریخ هشتم خرداد ماه به عنوان شروع اجراهای این نمایش، اعلام شد.
پس از داوری عکسهای رسیده از ۱۶۷ عکاس سروه تیمن به عنوان نفر اول مسابقه عکاسی تئاتر انتخاب شد.
اسامی عکاسان راه یافته به مسابقه عکس تئاتر بیوه سیاه بیوه سفید منتشر شد.
بیوه سیاه، بیوه سفید؛ انتخابی امروزی و کنشمندست که حسن جودکی، علیرغم سوژه های متعددِ منفعل، سرگرمی و کمدی، با گروهی حرفهای بر صحنه آورده است. آنچه نیاز جامعه ی امروز برای آگاهی بخشی از مدیوم تئاتر در راستای اندیشه ورزیست. و مخاطبی را دعوت میکند که از تئاتر چیزی فراتر از خنده و تفریح میطلبد. مونولوگی که میتواند درگیر کننده و با بازی قوی ودشوار مژگان خالقی،ارتباطی مستقیم برقرار کند. وموضوعی را پیش بکشد که جنبه های اجتماعی و انسانی پررنگی دارد.