دوشنبه , ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳
اخبار | صفحه 2238
مدیری که عکس یادگاری ندارد اما ... شنبه 5 آبان 1397 15:48

مدیری که عکس یادگاری ندارد اما ...

«حسین انتظامی، یک مدیر استراتژیک است، صبور و خلاق و محترم، چه به سازمان سینمایی برود و چه نرود، جایگاه خوبی در میان اهالی فرهنگ دارد اما چه بهتر که با توجه به وابسته نبودنش به جریان های سینمایی حاکم بر کشور، او بر این مسند بنشیند و با مشاوره گرفتن و برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت، از فرصت باقی مانده دولت دوم تدبیر به نفع سینما و صنف استفاده کند.»

فراخوان بخش «مسابقه مقالات رادی شناسی» نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی اعلام شد شنبه 5 آبان 1397 15:42

فراخوان بخش «مسابقه مقالات رادی شناسی» نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی اعلام شد

نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی،فراخوان بخش مقالات رادی شناسی که به صورت رقابتی برگزار می شود در چندین بخش متنوع اعلام شد.

معرفی عوامل تئاتر «از کجا اومدیم» + اولین تیزر نمایش شنبه 5 آبان 1397 15:38

معرفی عوامل تئاتر «از کجا اومدیم» + اولین تیزر نمایش

بازیگران و عوامل نمایش «از کجا اومدیم» به کارگردانی محمد عاقبتی که قرار است از 20 آبان در تالار هنر روی صحنه برود، معرفی شدند.

نمایش های راه یافته به بخش کودک و بخش نوجوان اعلام شد شنبه 5 آبان 1397 14:01

نمایش های راه یافته به بخش کودک و بخش نوجوان اعلام شد

هیات انتخاب دو بخش تئاتر کودک و تئاتر نوجوان متشکل از مریم سعادت، کریم اکبری مبارکه، محمدجواد کبودرآهنگی، منوچهر اکبرلو و سید حسین فدایی حسین نمایش های برگزیده برای حضور در این دو بخش را معرفی کردند.

همراه با هنرمندان کهریزک / «رستم و سهراب» به تالاروحدت می آیند شنبه 5 آبان 1397 13:53

همراه با هنرمندان کهریزک / «رستم و سهراب» به تالاروحدت می آیند

نمایش «رستم و سهراب» به کارگردانی میرکمال میرنصیری در سه روز ۲۰، ۲۱ و ۲۲ آبان ماه در تالار وحدت روی صحنه می رود.

مهدی سلطانی: «شاه لیر» نمایشی دیدنی و پرمخاطب خواهد بود شنبه 5 آبان 1397 13:44

مهدی سلطانی: «شاه لیر» نمایشی دیدنی و پرمخاطب خواهد بود

«مهدی سلطانی» درباره حضور خود نمایش «شاه لیر» گفت: تمرینات با روندی خوب و رو‌به رشد، به پیش می رود و به اجرایی دیدنی و پر مخاطب خواهد رسید.

«چهل کچل» مسافر آمستردام شد شنبه 5 آبان 1397 11:22

«چهل کچل» مسافر آمستردام شد

فیلم سینمایی «چهل کچل» در سی و سومین جشنواره فیلم آمستردام نمایش داده می‌شود.

برگزاری کارگاه عکاسی در جشنواره تئاتر الف شنبه 5 آبان 1397 11:10

برگزاری کارگاه عکاسی در جشنواره تئاتر الف

کارگاه «مفاهیم به زبان عکاسی» با موضوع «عکاسی هنری با رویکرد صلح در تاریخ و انگاره های معماری تبریز» در دو مرحله ۲۶و۲۷ مهر و 24 و 25 آبان در قالب جشنواره بین المللی تئاتر الف برگزار می شود.

عباس امينی: فيلم را اينترنتی نمايش خواهم داد شنبه 5 آبان 1397 10:56

عباس امينی: فيلم را اينترنتی نمايش خواهم داد

اين روزها فيلم «هندي و هرمز»، به کارگرداني عباس اميني، در گروه سينمايي هنر و تجربه به نمايش گذاشته شده است؛ فيلمي که از زاويه‌اي ديگر يکي از آسيب‌هاي اجتماعي را واکاوي مي‌کند و موضوع کودک- همسري را در گوشه‌اي از اين کشور به شيوه‌اي هنرمندانه به تصوير کشيده است و مخاطبش را با آلام و مصائب کودکاني که به اين شيوه زندگي مي‌کنند آشنا مي‌کند. بسياري از فعالان اجتماعي از ساخت و نمايش اين فيلم و ميزان اثرگذاري‌ای که به واسطه ساخت چنين فيلم‌هايي وجود دارد صحبت کرده‌اند. با عباس اميني درباره دغدغه و نگاهش به اين موضوع که در نهايت تبديل به يک فيلم بلند سينمايي شده است و چگونگي شرايط اکران در گروه سينمايي هنر و تجربه گفت‌وگو کرده‌ايم

تهيه‌كننده‌هايی از جنس تئاتر شنبه 5 آبان 1397 10:46
با حضور ستاره اسكندري، رامبد جوان، نويد محمدزاده و احمد مهرانفر

تهيه‌كننده‌هايی از جنس تئاتر

درآمدزايي و بازگشت سرمايه مي‌تواند يكي از علل ورود تهيه‌كنندگان و گاهي سرمايه‌گذاران ناآشنا به تئاتر باشد؛ اما اين ورود از دیدگاه برخي از كارگردانان تئاتر، مي‌تواند آسيب‌هايي را هم براي بدنه تئاتر به‌دنبال داشته باشد. رفتن به سمت تئاتر تجاري، پايين‌آمدن كيفيت نمايش‌ها، تحت سيطره قرارگرفتن گروه نمايشي و حتي كارگردان، خارج‌شدن تئاتر از مسير فرهنگ‌سازي از جمله اين آسيب‌هاست.

غلبه تئاتر گيشه‌ای بر تئاتر محتوايی شنبه 5 آبان 1397 10:33

غلبه تئاتر گيشه‌ای بر تئاتر محتوايی

قیمت‌های گران بلیت تئاتر اولین شکاف و ایجاد فاصله بین مردم و تئاتر است. به‌ویژه در این شرایط بحرانی که مردم از تهیه ساده‌ترین امکانات معیشتی زندگی خود محروم‌اند، اعمال چنین رویه‌ای تئاتر را از سبد اقتصادی و زندگی مردم دور خواهد کرد. نوع ذائقه فرهنگ مصرف‌گرایانه که از فرهنگ سرمایه‌داری الهام می‌گیرد، دیر یا زود تئاتر را به گیشه و گیشه‌گردانی هدایت خواهد کرد و به کالایی مصرفی تبدیل خواهد کرد که تنها برای اقشار مرفه و متمول قابل‌استفاده خواهد بود و هنرمندان نیز در خدمت تأمین سلیقه آنان پیش خواهند رفت و در‌این‌میان تئاتر متعهد، روشنگرانه و ژرف‌اندیش جایی نخواهد داشت و تجارت غلبه خود را اعمال خواهد کرد.

«شورای صنفی نمايش» را به دبيرخانه ثبت قرارداد تبديل کرده‌اند شنبه 5 آبان 1397 09:55

«شورای صنفی نمايش» را به دبيرخانه ثبت قرارداد تبديل کرده‌اند

«دارکوب» به ۲ جشنواره خارجی می‌رود جمعه 4 آبان 1397 15:13

«دارکوب» به ۲ جشنواره خارجی می‌رود

فیلم سینمایی «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی در ۲ جشنواره ایرانی در کشورهای انگلستان و استرالیا حضور می‌یابد.

نوشته‌ای بر نمایش نام‌بره / «نام‌برده نقالی مدرنِ تراژدی انسان/ مکان » جمعه 4 آبان 1397 00:00

نوشته‌ای بر نمایش نام‌بره / «نام‌برده نقالی مدرنِ تراژدی انسان/ مکان »

نام‌برده می خواهد از یک تجربه ی شخصی به تجربه ی عمومی تعمیم پیدا کند از فروپاشی و له شدن انسانی که به دلایل واهی سرکوب می شود، زحماتش نادیده گرفته می شود، و تا مرز طغیان و خردشدگی می رود. جایی که دیگر گذشتن از هرچه حقوق و نفع شخصی برای رسیدن به نتیجه هم، جواب نمی دهد .و از تبارِ مکان هایی بگوید که چگونه از هویتِ واقعی و تاریخی شان، تهی می شوند.

9 چهره‌ فرهنگ و هنر و ادب معاصر ایران بر پرده سینماهای هنرو تجربه جمعه 4 آبان 1397 14:56
مراسم رونمایی از پوستر«چهره‌های ایرانی» انجام شد

9 چهره‌ فرهنگ و هنر و ادب معاصر ایران بر پرده سینماهای هنرو تجربه

شامگاه چهارشنبه دوم آبان مراسم رونمایی از پوستر مستند پرتره‌های «چهره‌های ایرانی» همراه با دیدار کارگردانان این فیلم‌ها انجام شد.

سهيل بيرقی كارگردان فيلم «عرق سرد»: فيلم فيك نساختم جمعه 4 آبان 1397 14:51

سهيل بيرقی كارگردان فيلم «عرق سرد»: فيلم فيك نساختم

در سال 96 براي 8 خانم ورزشكار اين اتفاق افتاده 8نفري كه ما نمي‌شناسيم و عدم اذن همسر زندگي آنها را تحت‌الشعاع قرار داده است. يعني عدم اجازه همسر باعث مي‌شود با آينده كاري يك زن بازي شود و چه‌بسا آينده او را نابود كند.

قلب گرم شرقی در مواجهه با عقل سرد غربی جمعه 4 آبان 1397 00:00

قلب گرم شرقی در مواجهه با عقل سرد غربی

نمايش استيو جابز، يك روايت شرقي است از مناسبات پيچيده غرب. زيست اينجا و اكنون مهران رنجبر با فلسفه‌اي كه نسبت به مدرنيته دارد، چندان اجازه نمي‌دهد تا به مانند مستند الكس گيبني، نقدي راديكال باشد از مناسبات سرمايه‌داري متاخر به سردمداري اسطوره‌اي چون جابز. در جايي‌كه عشاق سينه‌چاك محصولات اپل، هويتي از آيفون و آي‌پد براي خود ساخته‌ و هر نوع انتقاد را بي‌درنگ پاسخ مي‌دهند، بايد با ادواتي كامل رهسپار منازعه شد. با فرمي راديكل و نظام زيباشناسي نابهنگام و ديگرگو

داوران رپرتوار مونوگهان معرفی شدند جمعه 4 آبان 1397 14:37

داوران رپرتوار مونوگهان معرفی شدند

رؤیا نونهالی، صدرالدّین زاهد، اصغر همّت و حسین کیانی، داوران رپرتوار مونوگهان، شدند.

تئاتر شهر فتح شد؟ جمعه 4 آبان 1397 10:13

تئاتر شهر فتح شد؟

بسياري از گروه‌هاي تئاتري همواره متقاضي اجرا در مجموعه تئاترشهر هستند و اين حضور را همچون افتخاري در كارنامه كاري‌شان تلقي مي‌كنند؛ البته اينكه با در نظر گرفتن وضعيت آشفته و بي‌ضابطه معمول اين مجموعه در طول سه دهه گذشته، تئاترشهر در اذهان همچنان به عنوان يكي از جدي‌ترين و معتبرترين سالن‌هاي تئاتري پايتخت و كشور باقي مانده نكته‌اي قابل تامل است. بي‌شك مرور تاريخ نمايش‌ها و اسامي كارگردانان صاحب‌نامي كه آثار خود را در اين مكان به صحنه برده‌اند از جمله دلايل فرونپاشيدن اين برند و اعتبار است.

فراخوان بخش «مونولوگ» نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی منتشر شد جمعه 4 آبان 1397 09:51

فراخوان بخش «مونولوگ» نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی منتشر شد

فراخوان بخش مونولوگ نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی هم زمان با انتشار پوستر رسمی جشنواره منتشر شد.