دلقکهایی بودیم که دیگر مهارت خنداندن نداشتیم
پیمان معادی با اشاره به حضورش در نمایش «در انتظار گودو» و تلاشی که برای به تصویر کشیدن درست شخصیت ولادیمیر در این اثر نمایشی داشته است، شخصیت ولادیمیر و استراگون را دلقکهایی دانست که سالهاست مهارت خنداندن را از دست دادهاند.
اعلام نامزدهای پنج انجمن خانه تئاتر
پنج انجمن زیر مجموعه خانه تئاتر در آستانه برگزاری انتخابات هیات مدیره این تشکل صنفی، لیست نامزدهای خود را اعلام کردند.
گودو به محمود دولتآبادی تقدیم شد
اجرای شامگاه 28 فروردین ماه نمایش «در انتظار گودو» به محمود دولتآبادی تقدیم شد.
یک سال در فراق سلطان سیاه ایران
فردا 30 فروردین ماه اولین سالروز درگذشت سعدی افشار است، مردی که با «الاغ حلبیاش» سلطان سیاه ایران بود.
منتظر دومین «ترافیک» باشید/ همکاری در «صدام» رحمانیان
اشکان خطیبی بازیگر و خواننده جوان در تشریح تازه ترین فعالیت های خود در عرصه تئاتر و موسیقی از تدارک برای انتشار آلبوم «ترافیک 2» خبر داد.
احمد آقالو پس از سالها به تئاترشهر آمد
نمایش «آنتراکت بی آنتراکت» به کارگردانی پریسا مقتدی اجرای عمومی خود را روز ۲۸ فروردین ماه با بزرگداشتی برای زنده یاد احمد آقالو در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر آغاز کرد.
غاز عجیب سر از جشنواره عروسکی درمیآورد
عادل بزدوده کارگردان و عروسکساز با اشاره به اجرای نمایش «آهای تو دیگه کی هستی» در جشنواره تئاتر عروسکی به منظور ادای دین به کامبیز صمیممی مفخم، بیژن نعمتی شریف و حمید حمزه سه پیشکسوت فقید این عرصه بر لزوم شناساندن پیشکسوتان تئاتر عروسکی به نسل جدید تاکید کرد.
گزارش تصویری/ نمایش «همین دور و بر» / کارگردان: لاله علوی
گزارش تصویری/ نمایش «همین دور و بر» / کارگردان: لاله علوی
«همین دور و بر» روی صحنه تماشاخانه استاد مشایخی
نمایش «همین دور و بر» با نویسندگی و کارگردانی لاله علوی از 21 فروردین ماه تا 20 اردیبهشت ماه در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی به روی صحنه میرود.
چند خبر از تئاتر
تعداد هنرمندان معرفی شده به صندوق تأمین اجتماعی و صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان برای دریافت خدمات درمانی و حمایتی در سال 92 اعلام شد.
«گرگنامه» به تاجیکستان میرود
گروه نمایش عروسکی «گرگنامه» از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان برای شرکت و اجرا در چهارمین جشنواره بینالمللی چادر خیال عازم دوشنبه پایتخت تاجیکستان شد.
یادداشت هما روستا برای روز جهانی تئاتر
هما روستا معتقد است که «تا تخیل هست تئاتر زنده است.»
دسترسی به 150 سال تئاتر ایران در موزه انتظامی
بهروز غریبپور با اشاره به آغاز رپرتوآر اپراهای عروسکی گروه تئاتر «آران» با اجرای اپرای «لیلی و مجنون» از 7 اردیبهشتماه سال جاری، به عنوان طراح و مدیر پروژه موزه تئاتر عزتالله انتظامی یادآور شد: مخاطب در این موزه که 27 اردیبهشتماه افتتاح خواهد شد، از 150 سال تاریخ تئاتر ایران مطلع میشود.
«خرده جنایتهای زناشوهری» روی صحنه نسیم شهر
نمایش «خرده جنایتهای زناشوهری» نوشته اریک امانوئل اشمیت، ترجمه شهلا حائری از 30 فروردین ماه تا 11 اردیبهشت ماه به کارگردانی حمید انصاری در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای قلم نسیم شهر از توابع شهرستان بهارستان استان تهران، به روی صحنه میرود.
«قدر همدیگر را بدانیم» مهمترین پیام نمایش مشترک ایران و ایتالیاست
نمایش مشترک ایران و ایتالیا با عنوان «1+1» تولید گروههای تئاتری «نان و عروسک شرق» و «لاسوسیتا دلاسیوتا» از 27 فروردین تا 2 اردیبهشت ماه هر شب ساعت 20:30 در مجتمع فرهنگی فرشچیان به روی صحنه خواهد رفت.
گفتوگو با «رضا گوران» كارگردان نمايش «مرداب روي بام»
من به عنوان كارگردان همهچيز را به تنهايي بر دوش بكشم، خستهام كرده. من از اينكه عدهيي سعي ميكنند به عمد چشمشان را به روي تاثيرگذاري شما در يك شاخه از هنر اين مملكت ببندند، عصباني هستم.
گفتگو با طراح صحنه ای که از برادوی به ایران آمد/محدودیتها در ایران، ذهن را خلاقتر میکند
کار طراح صحنه در آنجا خیلی مهم است و بعد از کارگردان مهره اصلی کار است به همین خاطر در بروشور نامش کنار کارگردان ذکر میشود. پروسهاش هم با اینجا متفاوت است.
591 هنرمند تئاتر در سال 92 بیمه شدند
تعداد هنرمندان معرفی شده به صندوق تأمین اجتماعی و صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان برای دریافت خدمات درمانی و حمایتی در سال 92 اعلام شد.
میثم یوسفی: «الماس و شهر تارا» کاملا ایرانی است
کارگردان نمایش «الماس و شهر تارا» اعلام کرد مضمون این اثر موزیکال برگرفته از «هفت شهر عشق» عطار و ساختار نمایشهای ایرانی است
نقد نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟»/عدالتی باژگونه بر صحنه تئاتر
در آثار ماتئی ویسنییک، مسایل مربوط به انسان معاصر، اساس دراماتیک- موضوعی است؛ مسایلی مانند غیرقابل سرایت بودن، ثبات، بیگانگی، وحشت، مبارزه با خود و دیگران، توهم، سرگردانی و تسلیم در برابر تقدیر میرایی که اصولا با رویکردی طنزآمیز، البته در موقعیتهای گروتسکی و در موقعیتهای کمدی تراژدی بیان میشود.