دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: در قبال تئاتر کودک و نوجوان دین خود را ادا کرده‌ام و ترجیح می‌دهم در جشنواره سال آینده با یک نمایش حضور داشته باشم تا در کار اجرایی حضور پیدا کنم.

 

پایگاه خبری تئاتر از ایسنا: شهرام کرمی درباره پیشنهاد معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای معرفی او به عنوان دبیر جشنواره سال آینده، گفت: با نهایت احترام و تشکر از همه کسانی که ابراز لطف دارند، ترجیح می‌دهم به عنوان معلم به کار آموزش بپردازم و در جشنواره سال آینده با اجرای تاتر حضور داشته باشم و در کار اجرایی وارد نشوم.

وی با نپذیرفتن پیشنهاد دبیری جشنواره سال آینده عنوان کرد: بنده معلم و هنرمند هستم و به علت مشغله‌های زیادی که دارم و انرژی بسیاری که جشنواره در طول سال و در یک هفته برگزاری از من می‌گیرد، ترجیح می‌دهم یک نیروی تازه وارد کار شود.

کرمی با بیان اینکه برای اجرای یک هفته‌ای جشنواره با حجم زیاد کار و برنامه‌ریزی در طول سال مواجه هستیم، تصریح کرد: برگزاری جشنواره نیاز به برنامه‌ریزی و کار فشرده دارد، واقعیت این است که یکسال از طریق ستادهای تهران و همدان برنامه‌ریزی می‌کنیم و مسئولان همدان در دقیقه 90 حساسیت موضوع را متوجه می‌شوند.

وی افزود: برگزاری جشنواره یک کار درازمدت است و باید از هم‌اکنون برای جشنواره سال آینده برنامه‌ریزی آغاز شود.

کرمی درباره روند برپایی جشنواره‌ی تئاتر کودک و نوجوان همدان بیان کرد: سال به سال شاهد پربارتر و گسترده شدن جشنواره هستیم البته نقاط ضعف و قوت‌هایی هم وجود دارد.

وی با اشاره به نقاط ضعف جشنواره‌ی تئاتر کودک و نوجوان،خاطرنشان کرد: مشکل اصلی جشنواره، تجهیز نشدن سالن‌های اجرا در همدان است. از سوی دیگر اعتبار جشنواره به میزان گستردگی و حجم و افزودن بخش‌های مختلف به جشنواره با هدف پوشش دادن موثرتر به بخش‌ها و موضوعات مختلف تئاتر برای کودک و نوجوان، افزایش نداشته است.

او یادآور شد: سال گذشته جشنواره در 5 بخش برگزار می‌شد و امسال در 10 بخش برگزار شد و گروه‌ها در 6 بخش به رقابت پرداختند، این در حالیست که اعتبار لازم وجود ندارد.

کرمی درباره حضور کم‌رنگ مترجم در آئین افتتاحیه و اختتامیه جشنواره گفت: آئین افتتاحیه و اختتامیه در درجه اول برای مخاطبان است و به رسم ادب و احترام و رسمی بودن برنامه و شکل رسمی و بین‌المللی دادن به آن، در ابتدای مراسم یک متن رسمی برای آنان قرائت شد.

دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان درباره نظر گروه‌های خارجی شرکت‌کننده در جشنواره بیان کرد: در تمام سال‌های برگزاری، جشنواره از استقبال مردم ذوق‌زده و از فرهنگ ایرانی شگفت‌زده می‌شوند.

وی ادامه داد: یکی از نقاط قوت جشنواره حضور گروه‌های خارجی به عنوان سفیران فرهنگی ایران است که بهترین اتفاق را شکل می‌دهند.

کرمی با تأکید بر اهمیت برگزاری جشنواره‌های فرهنگی تصریح کرد: با وجود مسائلی همچون تحریم ایران، زیرسوال بردن استقلال ایران و تبلیغات ضدایرانی بیگانگان در عرصه جهانی، خوشبختانه رویدادهای هنری و جشنواره‌ها سبب آشنایی گروه‌های هنری خارجی با فرهنگ ناب، اعتقاد و باور ایرانی، شور و اشتیاق مردم، آثار خلاقانه هنرمندان ایرانی شده و انعکاس این موارد را باعث می‌شود.

دبیر جشنواره‌ی تئاتر کودک و نوجوان در پایان تاکید کرد: یک سالی که در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به عنوان دبیر حضور نداشتم، سال پرباری بود و توانستم یک کتاب چاپ کنم و یک اجرای نمایشی داشته باشم بنابراین ترجیح می‌دهم با انجام کارهای هنری به دغدغه‌های شخصی پرداخته و در جشنواره سال آینده با یک اجرا در جشنواره حضور داشته باشم.


 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:
 

اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان / اعلام برگزیدگان

جعفر والی پیشکسوت تئاتر درگذشت

صدا بردار تئاتر باید کارگردانی صدا کند

اعلام ۱۰ اثر برگزیده بخش نسل نو جشنواره تئاتر فجر

رونمایی از دو کتاب زندگی نامه جبار باغچه بان

پوستر نمایش "حادثه در ویشی" رونمایی شد

ادوارد آلبی موضوع دومین شماره "نقد هنر"

انتقاد یک کارگردان از تماشاخانه ارغنون به دلیل عدم تعهد به قرارداد

حسین پاکدل «کابوس حضرت اشرف» را به فجر می‌برد

«ماتریوشکا» تا ۱۹ دی ماه روی صحنه می‌ماند

تازه‌ترین نمایش‌های تماشاخانه پالیز معرفی شدند.

«بانوی گم‌شده» با مهشاد مخبری روی صحنه می‌رود