بیش از یک سال از تخلیه اداره تئاتر که اصلی‌ترین مکان تمرین گروه‌های نمایشی است می‌گذرد، با اینکه گفته شده مقاوم‌سازی این مکان آغاز می‌شود اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

پایگاه خبری تئاتر: در حال حاضر تابلوی سبز رنگ همیشگی اداره تئاتر برداشته شده است و به جای آن بنری آبی‌رنگ با این جمله: «ساختمان اداره تئاتر» نصب شده است.

طبق مشاهده‌ی خبرنگار ایسنا، جلوی در و پنجره‌ها کاملا پوشانده شد و هیچ روزنی به بیرون نیست. روی در یک قفل بزرگ است با چندین بطری خالی این تنها تغییر ساختمان اداره تئاتر نسبت به گذشته است.

چندی پیش معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با تعدادی از خبرنگاران اعلام کرد: ساخت و ساز اداره تئاتر به زودی آغاز می‌شود چون معاونت تصمیم ندارد،مکانی مخروبه به مدیر بعدی تحویل بدهد.

او البته به این نکته اشاره داشت که این ساخت و ساز شامل مقاوم سازی است و نمی‌توان در وزارت ارشاد نوسازی انجام داد.اما حالا همین مقاوم سازی هم هنوز شروع نشده است.

بنا بر این گزارش، گروه‌هایی که متقاضی شرکت در جشنواره‌ی تئاتر آئینی – سنتی هستند‌، نمایش‌هایشان را در مکان جدید اداره تئاتر که همان ساختمان خیابان «فرصت» است‌، تمرین می‌کنند.

گروه‌های نمایشی امیدوار بودند برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر ساختمان قبلی اداره تئاتر را در اختیار داشته باشند، چرا که ساختمان جدید شرایط مناسبی برای تمرین ندارد اما معلوم نیست امید این گروه‌ها تا کی ادامه داشته باشد.

در این شرایط طبیعی است که جمله تکراری «خطر سقوط مصالح» هیچ واکنشی را در رهگذران و کسانی که می‌خواهند خودروهای خود را پارک کنند ایجاد نکند، این جمله مدت‌هاست روی دیوار اداره تئاتر نوشته شده بدون اینکه اتفاقی بیفتد.