کارگردان نمایش «مسئولیت شکستن سکوت مطلق» با بیان اینکه نیروهای دانشجویی تئاتر هنرمندانی پویا هستند، گفت: افراد حرفه ای و بزرگان برای پیشرفت تئاتر باید از این نیروها استفاده کنند.

 

پایگاه خبری تئاتر- ایرنا:  شیوا مسعودی با بیان اینکه مدرسان دانشگاه های رشته تئاتر باید مسئولیت توجه به کیفیت آثار دانشجویی و ایجاد همکاری آنها با افراد حرفه ای تر را باید برعهده بگیرند، تصریح کرد: این رشته تئوری نیست و دانشجویان برای آموزش بهتر باید وارد محیط کار شوند.

وی افزود: به جز تدریس واحدهای دانشگاهی، بخشی از انرژی اساتید باید بر بهترین روش ورود دانشجویان به فضای حرفه ای تئاتر متمرکز شود که می توانیم با دانشجویان پروژه های مشترک داشته باشیم.

مسعودی با تاکید بر اینکه در این صورت نیروی پویا و جوان را با رزومه غنی به تئاتر تحویل می دهیم، خاطر نشان کرد: بسیاری از افراد حرفه ای امروز موفقیت کنونی خود را از دوران دانشجویی دارند.

کارگردان نمایش «مسئولیت شکستن سکوت مطلق» ارتباط استاد و شاگردی در انجام پروژه های تئاتری را موجب خروج افراد آکادمیک تر دانست و گفت: استاد حاضر در یک پروژه، تمام آموخته ها و تجارب خود را به بهترین شکل در اختیار دانشجو قرار می دهد.

وی همچنین با اشاره به تالار مولوی که متعلق به دانشجویان است، اظهار کرد: این تالار، مرکزی برای معرفی نسل جوان به بدنه تئاتر حرفه ای کشور است و بسیاری از هنرمندان شاخص امروز تئاتر و سینما، نخستین کارهای خود را از این مکان آغاز کرده اند و امیدوارم این اصالت در مولوی باقی بماند.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه کار کردن با دانشجویان بسیار متفاوت از فضای پروژه های حرفه ای است، گفت: کار دانشجویی بیشتر شبیه پژوهش است زیرا موضوعی را انتخاب و مدت ها بر متن آن کار می کنیم که گاهی موجب می شود، مطالب جدیدی را یاد بگیرم.

وی با تاکید بر اینکه موضوعات بر اساس سلیقه کارگردان و نویسنده انتخاب می شود و بیشتر موضوعات اجتماعی انتخاب می کنم، افزود: معتقدم که تئاتر در هر سطحی باید به گونه ای باشد که تماشاگر بخش هایی از خود و زندگی اش را نیز در آن ببیند.

مسعودی با بیان اینکه نمایش «مسئولیت شکستن سکوت مطلق» یک کار دانشجویی است که اکنون اجرا می شود، تصریح کرد: برای این نمایش حدود یک سال متن را کار کردیم اما بخش های زیادی از کار ما دیالوگ ندارد و روی حرکت و تصاویری که می سازیم پیش می رود، بنابراین هر اپیزود این کار به اندازه یک کار تئاتر برای همه ما زمان برد.

به گفته وی، این نمایش بدون درام و آغاز و پایان مشخص است.

مسعودی، ازدواج را مشخص ترین مدل اجتماعی دانست و خاطر نشان کرد: رویداد اجتماعی مهمتر از ازدواج در فرهنگ ایرانی نداریم که در روند تولید نمایش متوجه شدم که این موضوع هنوز واقعه مهم اجتماعی بسیاری از کشورها است اما امروزه دگرگون شده و به شکل های مختلف مانند ازدواج سفید ظهور کرده است.

کارگردان نمایش «اینجا کجاست» با بیان اینکه در نمایش «مسئولیت شکستن سکوت مطلق» فقط بزنگاه هایی از یک عروسی و بدون ورود به پیچیدگی ها را نشان می دهیم، خاطر نشان کرد: بر همین اساس برای طراحی صحنه نیز از عناصری بسیار کاربردی و موجز استفاده شده است.

نمایش «مسئولیت شکستن سکوت مطلق» به نویسندگی مونا احمدی و کارگردانی شیوا مسعودی و تهیه کنندگی رضا صمدپور ساعت 18 به مدت 60 دقیقه در سالن بزرگ تالار مولوی به اجرا می شود.

نگین کشفی، متین گودرزی، سارا شاهرودیان، اسماعیل کمالی دهقان، بهداد بلیغ فر و ساینا سراج در نمایش «مسئولیت شکستن سکوت مطلق» ایفای نقش می کنند.





 



صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:

یادداشت محمدرضا خاکی برای «برلینِ محمد یعقوبی»

تماشاخانه ارغنون میزبان « کارنامه بندار بیدخش» می‌شود

ارژنگ امیرفضلی با «رویای شب دهم اردیبهشت» به تئاتر می‌آید

تالار مولوی به دانشجویان 60 درصد تخفیف می دهد

سعید اسدی: تمایلی به دبیری جشنواره سی و ششم تئاتر فجر ندارم

پیش‌فروش بلیت نمایش «محفل بى عارى» آغاز شد

جدول اجراهای سال 96 تماشاخانه ایرانشهر منتشر شد

«مرغ دریایی» چخوف بدون دیالوگ اجرا می شود

«عروسی خون» در تماشاخانه «پالیز» روی صحنه می‌رود

نمایشنامه «وسوسه» نوشته واسلاو هاول منتشر شد

«سانسور» حفظ ارزش‌ها یا معامله‌ی دو سر باخت؟

نقد و بررسی نمایش بی پدر به نویسندگی و کارگردانی سید محمد مساوات

تنها مرگ است که دروغ نمی‌گوید