مدیرکل هنرهای نمایشی، عمده دلیل استقبال خوب از تئاتر طی ماه های اخیر را فاصله گرفتن این هنر از مخاطب خاص و ویژه عنوان کرد.

 

پایگاه خبری تئاتر: مهدی شفیعی گفت: یکی از دلایل اصلی استقبال از تئاتر، ارتقا میزان تحصیلات آکادمیک افراد جامعه است.

وی ادامه داد: جامعه ای که افراد تحصیل کرده بیشتری دارد، مخاطبان تئاتر بیشتری هم خواهد داشت و این مخاطبان، مخاطبان آگاهی هستند، و به ادبیات و فیلم و موسیقی علاقه دارند.

مدیرکل هنرهای نمایشی تصریح کرد: این مخاطبان همچنین اهل رصد ایران و جهان در فضاهای ارتباطی جدید مثل شبکه های مجازی هستند و اکنون که به واسطه هنرمندان تئاتر، سطح دسترسی به آثار نمایشی از حیث تعداد و تنوع گونه و مضمون زیاد شده، تماشای تئاتر نیز به دیگر فعالیت های فرهنگی آنها اضافه شده است.

شفیعی ادامه داد: این روزها هیچکس نمی تواند تمام تئاترهای روی صحنه را ببیند در صورتی که چند سال پیش تمام آثار در طول یک ماه را یک فرد می توانست تماشا کند.

وی همچنین، توجه به تنوع سلایق و مخاطبان را یکی دیگر از دلایل اقبال این روزها به تئاتر دانست.

مدیرکل هنرهای نمایشی ادامه داد: تقریبا تمام تحلیل ها متوجه استقبال از آثار حرفه ای بزرگسال است در حالیکه طی روزهای اخیر بیش از 12 نمایش ویژه کودک و نوجوان اجرا می شود و با استقبال بسیار خوبی همراه هستند.

شفیعی ضمن خرسندی از رونق تئاتر تصریح کرد: در حال حاضر جشنواره نمایش های آئینی سنتی به عنوان متنوع ترین رویداد هنری کشور با پنج جدول برنامه در آستانه برگزاریست و امیدوارم که بواسطه برگزاری چنین رویداهای وزینی مخاطبان تئاتر روز به روز افزایش یابد.




صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater