مدیر عامل خانه تئاتر اظهار امیدواری کرد مشکل بیمه هنرمندان بزودی حل شود.

پایگاه خبری تئاتر:  در پی بدهکاری صندوق حمایت از هنرمندان و روزنامه نگاران به سازمان تامین اجتماعی که باعث بروز مشکلاتی برای بیمه هنرمندان شده است‌، ایرج راد مدیر عامل خانه تئاتر ایران گفت: در آخرین پیگیری‌هایی که برای حل این مشکل داشتیم به من خبر دادند قرار است از طرف وزارت ارشاد مبلغی به صندوق حمایت از هنرمندان‌، نویسندگان و روزنامه‌نگاران پرداخت شود تا این مشکل برطرف شود.

او در عین حال توضیح داد: کسانیکه از قبل بیمه بودند‌، در حال حاضر هیچ مشکلی ندارند ولی کسانی که تازه می‌خواهند بیمه شوند‌، هنوز وضعیت مشخصی ندارند.

مدیر عامل خانه تئاتر اضافه کرد: براساس پیگیری‌هایی که داشته‌ایم دوستان اظهار امیدواری کردند آن دسته از هنرمندانی که مساله سنی دارند،‌ عقب افتادگی بیمه شان جبران شود.

 تعدادی از هنرمندان از طریق شکل‌های صنفی عضو صندوق حمایت از هنرمندان‌، نویسندگان و روزنامه‌نگاران شده و از این طریق بیمه تامین اجتماعی شده‌اند اما چندی پیش به دلیل بدهی این صندوق به سازمان تامین اجتماعی‌، افراد جدیدی که می‌خواستند از طریق این صندوق بیمه شوند‌، با مشکل روبرو شوند و این وضعیت همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که هنرمندان عضو صندوق حق بیمه خود را پرداخته‌اند و براساس قانون باید بتوانند از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.