ایمان اسکندری قصد دارد از ۲۰ دی نمایش «ماراساد» نوشته پیتر وایس را در تالار حافظ بنیاد فرهنگی و هنری رودکی به صحنه ببرد.

 

پایگاه خبری تئاتر: ایمان اسکندری که پیش از این نمایش «بیرون پشت در» را در داخل و خارج از ایران به صحنه برده بود درباره جدیدترین اثری که قصد اجرای آن را دارد گفت: قرار است نمایش «ماراساد» نوشته پیتر وایس را از ۲۰ دی در تالار حافظ به صحنه ببریم. این نمایشنامه توسط عرفان ناظر ترجمه شده و طراحی صحنه و نور اجرا نیز بر عهده خودم است.

وی درباره اینکه آیا تغییراتی را نسبت به نمایشنامه اصلی «ماراساد» در اجرای این اثر نمایشی مدنظر قرار داده یا نه، توضیح داد: عرفان ناظر علاوه بر ترجمه نمایشنامه «ماراساد» آن را بر اساس شیوه اجرایی مدنظر من نوشته است یعنی خط داستانی اثر تغییری نکرده ولی دیالوگ‌ها بر اساس اتمسفر مدنظر ما، نوشته شده اند.

اسکندری درباره گروه بازیگری نمایش «ماراساد» یادآور شد: ورک شاپی را برگزار کردم که از میان هنرجویان حاضر در آن ورک شاپ حدود ۲۰ نفر برای ایفای نقش در نمایش «ماراساد» انتخاب شدند همچنین حدود چهار بازیگر نیز به گروه اضافه شدند.

این کارگردان تئاتر اظهار کرد: در اجرای نمایش «ماراساد» شاهد تجربه چند بُعدی هستیم که استفاده متفاوتی از مدیا است و فراز اسکندری مسئولیت این بخش را بر عهده دارد.

وی درباره دیگر عوامل اجرایی نمایش «ماراساد» گفت: هرلاند بیگلری که از طراحان شناخته شده مُد در اروپا است اولین تجربه تئاتری خود را در ایران سپری می کند و به عنوان طراح لباس نمایش ما حضور دارد. همچنین آرمین خیردان نیز موسیقی نمایش «ماراساد» را عهده دار است.

طبق این فراداستان، در سال ۱۸۰۸ و در تیمارستان شارانتون پاریس، مارکی دوساد که نویسنده است نمایشنامه‌ای را کارگردانی می‌کند که بازیگران آن از بیماران روانی انتخاب شده‌اند.










صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater