مرحله نهایی سومین جشنواره سراسری تئاتر اتود، در شامگاه دوشنبه 21 اسفندماه 96 در تالار فخرالدین اسعد گرگانی مجموعه تئاترشهر گرگان، با معرفی چهره های برگزیده بخش های مختلف رقابتی، به کار خود پایان داد.

پایگاه خبری تئاتر: طراح و دبیر دائمی این جشنواره ها در آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره، با اشاره به اینکه «اتود» به معنای اجرای خلاقانه ی یک طرح بصورت بداهه است، اظهار داشت: سومین دوره ی این جشنواره ها نیز فرصتی بود تا هنرمندان جوان و خلاق کشور بتوانند اعتماد به نفس خود را تقویت نمایند.


حمید رحیمی نژاد تصریح کرد: با وجود بد اخلاقی ها، مانع تراشی ها و بد اندیشی هایی که متأسفانه بعضاً در حوزه ایجاد نشاط و فعالیت های هنری اتفاق می افتند، توانستیم سومین دوره ی این جشنواره کشوری را با رعایت استانداردهایی قابل قبول برگزار نموده و به پایان برسانیم؛ هرچند که تا تحقق اهداف نهایی و تعیین شده این طرح بزرگ ملی، راهی نسبتاً طولانی را پیش رو خواهیم داشت. لذا بیش از پیش نیازمند حمایت از جانب دستگاه های اجراییِ مربوطه هستیم.


رحیمی نژاد با بیان اینکه یکی از اولویت های این جشنواره، نگاهِ ویژه ی دبیرخانه به جامعه معلولینِ توانمند کشور بوده و خواهد بود، افزود: جدا از آنکه در موضوعات مطروحه، موضوعِ «تکریم جامعه معلولین» نیز مطرح بوده است، سه نفر از پذیرفته شدگان بخش های رقابتی جشنواره، از جامعه معلولینِ کشور بوده اند.


طراح و دبیر دائمی جشنواره های سراسری تئاتر اتود اظهار کرد: در دوره ای که پشت سر گذاشته شد، در راستای ارتقاء سطح دانش هنرمندانِ عرصه هنرهای نمایشی، تعدادِ چهار کارگاهِ آموزشی تخصصی شامل کاربرد موسیقی در تئاتر، طراحی لباس برای نمایش، بازیگری و نمایشنامه نویسی، از سوی دبیرخانه جشنواره تدارک دیده شدند.


رحیمی نژاد خاطرنشان کرد: برگزاری منظم این کارگاه های آموزشی به منظور ماندگاریِ دستاوردهای جشنواره، در دوره های آینده نیز استمرار خواهند داشت.


همچنین مهندس عبدالرضا چراغعلی «مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان» و رمضان یازرلو «معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان»، از دیگر سخنرانان آیین اختتامیه بودند که در باب مسائل مختلف پیرامون برگزاریِ این دوره از جشنواره و در راستای حمایت از استمرار این طرح بزرگ ملی، به ایراد سخنرانی پرداختند.


آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری تئاتر اتود، شامل برنامه های متنوعی از جمله مراسم تقدیر از پیشکسوتان فعال تئاتر استان گلستان بود که طی آن مراسم، از سالها خدمت و فعالیت فرهیختگانی چون غلامعلی رضایی، عطاءاله صفرپور، صفر روحی، علیرضا پورمحمد و روح اله خالقی، با اهداء تقدیرنامه و تندیس جشنواره، تقدیر بعمل آمد.


در خاتمه این آیین، برگزیدگانِ بخش های رقابتیِ سومین جشنواره سراسری تئاتر اتود، از سوی هیئت داوران متشکل از استاد علیرضا حنیفی، استاد رضا ایمانی و استاد سیدمهدی عابدینی، معرفی شده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش اتودهای نمایشنامه نویسی، آقای محمد رفیقی از مازندران حائز رتبه برگزیده شناخته شد.

در بخش اتودهای بازیگری، خانم ها نرگس نصیری از گلستان ، زهرا خاکی از گلستان  و سارا اسماعیل پور از گلستان به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

همچنین، زهرا روح اله طیبی در بخش نمایشنامه، و ندا حبیبی ، امیر طوسی  و مهدی کاویان در بخش بازیگری، مورد تقدیر ویژه هیئت داوران قرار گرفتند.

ضمن اینکه از مریم سلیمانی بعلت فعال بودن در ورک شاپ های آموزشیِ جشنواره نیز تقدیر بعمل آمد.





 

«خواستگاری مهری‌ناز شاهدخت دیار سختستان» در سنلگج

معاون هنری با محمدعلی کشاورز دیدار کرد/ رونمایی از سالنامه تئاتر

«بدن دیوانه» در همایش اجتماعی جهان شرکت کرد

اختتامیه هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه برگزار شد

لغو نمایشنامه‌خوانی «افرا» با یک تلفن

مقالات برتر نمایش درمانی معرفی شدند

امضای نامه به وزیر به مرز ۳ هزار نفر رسید

اجرای یک نمایش کودک پایان فعالیت های سال 96 تئاتر مولوی

«زهرماری» از فروردین ۹۷ در پالیز

لوون هفتوان بازیگر سینما و تئاتر درگذشت

پری صابری «کوروش» را به وحدت می‌برد

پنجمین همایش رادی‌شناسی برگزیدگانش را شناخت

سالنامه ۱۳۹۷ تئاتر ایران منتشر شد

آثار برگزیده انتخاب متون و طرح های نمایشی بخش بزرگسال اعلام شد

آثار برگزیده مرحله ارزیابی متون بخش کودک و نوجوان معرفی شد

هیات مدیره جدید کانون نمایشنامه نویسان خانه تئاتر معرفی شدند

بازیگری که شب‌ها در خیابان می‌خوابد

حمید پورآذری برای «آمادئوس» طراحی می‌کند

رحمت امینی جعفرخان را به سنگلج برمی‌برد

«مکبث زار» در مسکو به صحنه می‌رود

برنامه های نمایشی روز ملی هنرهای نمایشی در 33 منطقه استانی اعلام شد

نتایج فراخوان اجرا در سال ۹۷ تالار هنر اعلام شد

بهرام بیضایی «چهارراه» را روی صحنه می‌برد

اسامی بازیگران «دپوتات» اعلام شد

«سال ثانیه» در هامبورگ روی صحنه می رود

نمایش های شش کارگردان تئاتر ایران در بلژیک

چاپ ۷ اثر منتشرنشدۀ اکبر رادی
 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater