قرار است این اثر نمایشی آبان ماه امسال در یکی از جشنواره‌های تئاتری آمستردام اجرا بشود، این سفر دومین سفر خارجی نمایش «عجایب‌المخلوقات» است که پیش از این در ایتالیا اجرا شده بود.

 پایگاه خبری تئاتر: رضا ثروتی درباره‌ی تغییرات احتمالی این نمایش در مقایسه با اجرای عمومی آن در ایران گفت: تغییر چندانی نخواهیم داشت. البته یک ماه پیش از سفر، بار دیگر نمایش را تمرین خواهیم کرد و یا شاید در این تمرین‌ها یک سری جزئیات عوض شود اما کلیت کار همان است.

نمایش«عجایب‌المخلوقات» با بازی مرتضی اسماعیل‌کاشی، پانته‌آ پناهی‌ها، مجید بهرامی، سینا رازانی، علی باقری، بیژن سراجی، شیما میرحمیدی، اصغر پیران و فرزین نوبرانی اجرا می‌شود.

نویسنده، طراح و کارگردان این اثر نمایشی رضا ثروتی است و بامداد افشار ساخت موسیقی این نمایش را بر عهده دارد. شیما میرحمیدی به عنوان طراح لباس و نورالدین حیدری‌ماهر به عنوان مدیر تولید و علی نصر به عنوان دستیار کارگردان با اجرای این اثر نمایشی همکاری دارند.

نمایش «عجایب‌المخلوقات» پیش از این دوباره در سالن‌های شماره یک و استاد سمندریان تماشاخانه‌ی ایرانشهر به صحنه رفته بود. این نمایش در بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد و جایزه‌ی ویژه‌ی هیأت داوران را گرفت.