با معرفی هیات داوران بخش بین‌الملل جشنواره آثار تلویزیونی کودکان Dytiatko از حامد سلیمان‌زاده به عنوان یکی از اعضای هیات داوران این جشنواره یاد شد.

پایگاه خبری تئاتر: حامد سلیمان‌زاده کارگردان تئاتر و منتقد فیلم و سینما، به عنوان یکی از اعضای هیات داوران جشنواره دایتیاتکو انتخاب شد.

در معرفی اعضای داوران این جشنواره، از حامد سلیمان‌زاده به عنوان رییس بخش بین‌الملل جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان ایران (ICFF) و دارای مدرک دکترا در مطالعات فیلم و منقد سینمایی یاد شده است.

دیگر اعضای هیات تخصصی بخش بین‌المللی این جشنواره عبارتند از: زویا آلفیرووا پروفسور رشته هنر و استاد دانشکده فیلم و تلویزیون در خارکف، پیتر آن برنامه‌ریز جشنواره فیلم بین‌المللی کودکان گورو در سئول، واسیلیس سی.کارامیتسانیس رییس انجمن انیمیشن هلنی آسیفا و انیماتور بین‌المللی، آندرس کولیکوف متخصص رسانه‌های جمعی و روزنامه‌نگار، توماس کوچرا متخصص ارشد تکنولوژی سه بعدی، ناتالیا موروزووا کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس و رییس فستیوال سینما و تلویزیون کودکان «کینوزوت» و خاویر ناوارو مونترو فیلمنامه نویس، کارگردان و تهیه کننده.

جشنواره بین‌المللی آثار تلویزیونی کودکان Dytiatko سال ۲۰۰۹ در شواری استان خارکف تاسیس شده است تا خلاقیت کودکان و نوجوانان را از نقاط مختلف کشور و دیگر کشورهای جهان در اوکراین گردآورد.

حامد سلیمان‌زاده متولد ۱۳۶۶ در مشهد که دانشجوی سال آخر دکترای پژوهش هنر با گرایش مطالعات پیشرفته سینمایی و مدرس تئاتر و سینما است، بهار امسال نمایشی با عنوان «مائو بودن» را در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی به صحنه برد. وی کارگردان نمایش‌های «عشق سرخ می‌پوشد» و «هملت و تو» نیز هست.

جشنواره «دایتیاتکو» از ۵ تا ۸ سپتامبر ۲۰۱۸ در خارکف برگزار می‌شود.