فیلم مستند «دست های آبی» به کارگردانی عبدالله حیدری در سومین جشنواره فیلم «سلامت» به نمایش درمی آید.

پایگاه خبری تئاتر: مستند «دست های آبی» به کارگردانی عبدالله حیدری امروز شنبه سوم شهریور ماه در سومین جشنواره فیلم «سلامت» نمایش داده می شود.

این اثر مستند در مورد نوازندگی و خوانندگی گروهی از نوجوانان اوتیسم و همراهی بچه های مبتلا به سندروم دان است. این فیلم با رویکرد تاثیر موسیقی بر روند بهبودی این افراد و اهمیت نقش آموزش و پشتکار مستمر و حمایت خانواده های دارای فرزندان اوتیسم تهیه و تولید شده است.

عبدالله حیدری کارگردان این مستند درباره تاثیر موسیقی بر بیماران گفت: نواختن موسیقی در افرادِ دارای ضایعات و اختلالات حرکتی می تواند موجب بهبود در هماهنگی حرکات ظریف و حرکات بزرگ آنها شود. نواختن گروهی موسیقی نیز به فرد دارای اختلال رفتاری می آموزد تا چگونه در ساختارهای گروهی فعالیت کرده و رفتارهای خود را با دیگران تطبیق دهد.

وی بیان کرد: بسیاری از کودکان دارای اوتیسم با تمرین و تلاش توسط معلم پیانو و آوازشان در نوازندگی این اختلال را پشت سر گذاشته و با هنر خود با جامعه ارتباط برقرار کرده اند و ما در این مستند تلاش کرده ایم بخشی از این روند را به تصویر کشیم.

از جمله عوامل این پروژه می توان به تهیه کننده، کارگردان و تصویربردار: عبداله حیدری، تحقیق و پژوهش: آیلین آگاهی، تدوین: نیلوفر عباسی، موسیقی متن: مسعود نعمتی اشاره کرد.

مستند «دست های آبی» امروز شنبه سوم شهریور ماه ساعت ۲۰ الی ۲۲ در سالن چهار سینما چارسو نمایش داده می شود.