در پی وضعیت مبهم تعمیرات و مدیریت تالار «مولوی»، مدیرگروه هنرهای نمایشی پردیس هنرهای زیبا خواستار این شد تا این تالار، زیر نظر این گروه فعالیت کند.

پایگاه خبری تئاتر: بهروز بختیاری گفت : یکی از دلایل غم‌انگیز بودن وضعیت تالار «مولوی» این است که این تالار منطقا زیر نظر گروه هنرهای نمایشی پردیس هنرهای زیبا است اما خودمختارانه خارج شده است، در حالی که جزو دارایی‌های هنرهای زیبا است.

این مدیر هنری که روز 29 بهمن ماه در حاشیه نشست خبری جشنواره تئاتر «تجربه» سخن می‌گفت، اضافه کرد: اگر این انتقال صورت بگیرد، تالار «مولوی» وضعیت بهتری خواهد داشت و من همچنان از آقای اسدی مدیر پیشین این تالار که از سمت خود کناره‌گیری کرده‌اند، می‌خواهم اجازه ندهند تالار «مولوی» به دست کسانی بیافتد که دغدغه تئاتر ندارند.

او در پاسخ به سخن که استعفای اسدی پذیرفته شده و دانشگاه تهران به دنبال جایگزین کردن مدیر دیگری است، توضیح داد: از نظر ما تا وقتی حکم شخص دیگری زده نشود، آقای اسدی همچنان مدیر تالار «مولوی»است.

بختیاری درباره موانعی که اجازه نمی‌دهد تالار «مولوی» زیر نظر گروه هنرهای نمایشی پردیس هنرهای زیبا اداره شود، تصریح کرد: هر تشکیلاتی که می‌تواند بازده مالی داشته باشد، می‌تواند برای دانشگاه تهران جذاب باشد. اما به هر حال تالار «مولوی» جزو اموال هنرهای زیبا است و رؤسای پیشین این تالار هم عمدتا استادان دانشگاه تهران بودند.

مدیر هنرهای نمایشی پردیس هنرهای زیبا با اشاره به شعارهای دولت تدبیر و امید یادآور شد: توقع‌مان این است که در راستای سخنان رییس جمهوری، امور هنری به دست هنرمندان بیافتد و امیدوارم با توجه به حضور مدیران جدید در وزارت علوم، دولت «تدبیر و امید» شعارهای خود را در مورد تالار «مولوی» هم عملی کند.

بهروز بختیاری در پایان درباره وضعیت تعمیرات تالار «مولوی»که برخلاف وعده‌ها، هنوز آغاز نشده است، گفت: عمده تعمیرات این تالار در حوزه نور است و تعمیرات عمرانی نیست که خیلی به چشم بیاید. اما همین تعمیرات هزینه میلیاردی می‌برد که تأمین این هزینه در شرایط فعلی بسیار دشوار است. با این حال جشنواره تئاتر «تجربه»، سالن کوچک «مولوی» را به خدمت گرفته تا ثابت کند این تالار همچنان برپا است.

 تالار «مولوی» اصلی‌ترین پایگاه تئاتر دانشگاهی است که از آغاز امسال به مدت چند ماه تعطیل بود. قرار بود این تالار تعمیرات داشته باشد اما هنوز تعمیرات آن آغاز نشده است تا اینکه چند گروه نمایشی که برای اجرا در این تالار مدت‌ها منتظر بودند، تصمیم گرفتند قبل از شروع تعمیرات، نمایش‌های خود را به صحنه بیاورند و این چنین بود که نمایش‌های «خشت‌خام» کار احسان فلاحت‌پیشه و «نان» کار نصیر ملکی‌جو در این تالار به صحنه رفتند و «مولوی» این روزها هم میزبان نمایش «زندگی انسان» کار مسعود دلخواه است.

 روز 26 بهمن ماه سعید اسدی مدیر این تالار با نگارش یادداشتی، کناره‌گیری خود را از مدیریت تالار «مولوی» اعلام کرد و به گفته معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران، این استعفا پذیرفته شده و به زودی جایگزین سعید اسدی معرفی می‌شود.