وحید لک از برگزاری نشست مشترک دفتر استان‌های مرکز هنرهای نمایش با مسئولین تئاتر استان‌ها در نیمه اسفند ماه خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: وحید لک مدیر دفتر هماهنگی تئاتر استان‌ها گفت: به زودی نشست مشترکی با مسئولین هنرهای نمایشی استان‌ها خواهیم داشت که در قالب یک شورای مشورتی به بررسی مسائل و مشکلات تئاتر استان‌ها در حوزه‌های مختلف می‌پردازیم. همچنین آسیب‌شناسی در خصوص تئاتر استان‌ها در سالی که رفت خواهیم داشت و نقاط ضعف و قوت آنها را رصد می‌کنیم تا در برنامه‌ریزی‌های سال آینده و در دوره‌های اموزشی بتوانیم از تجربه‌های گذشته استفاده کنیم.

او در ادامه افزود: چگونگی به سامان رسیدن فعالیت‌ها و حمایت مالی انجمن‌ها در بخش مالی و همچنین اصلاح شیوه‌نامه‌ها و آئین‌نامه‌ها در دستور کار این جلسه قرار دارد که زمان این جلسه در اواسط اسفند ماه است.

وحید لک در پاسخ به این سئوال که عملکرد دفتر استان‌های مرکز هنرهای نمایشی را در سالی که گذشت چگونه ارزیابی می‌کند توضیح داد: واقعیت این است که خروجی عملکرد فعالیت دفتر هماهنگی را در چند بخش باید دید. در سالی که گذشت خیلی از موانع وجود داشته که ما نتوانستیم ایده و طرح خود را ظرف یک سال عملی کنیم؛ ولی با این حال با برنامه‌ریزی و سرعت عمل توانستیم در 9 استان 9 پاتوق تئاتری ثابت در قالب تئاتر شهر استان‌ها داشته باشیم که پیش از این در ایران سابقه نداشته است. همچنین عملیاتی کردن طرح استقرار گروه‌های نمایشی را داشتیم که طی آن 200گروه تئاتری پروانه دائمی گرفته‌اند.

نکته بعدی درباره فعالیت یک ساله گروه‌های تئاتری است که شاهد بودیم 85 درصد گروه‌های استانی جوایز بخش مرور سی و دومین جشنواره تئاتر فجر را از آن خود کردند و این در مقایسه با تهران که بخش اعظم امکانات و بودجه تئاتر را دارد نشان دهنده رونق تئاتر در استان‌ها است.

او در ادامه افزود: در جشنواره سلامتی تئاتر استان‌ها مشهود بود و همچنین سلامتی برگزاری جشنواره در استان‌ها که بدون هیچ حاشیه و حرف و حدیثی برگزار شد. برخی آثار گروه‌ها قابلیت رقابت در بخش بین‌الملل را داشتند همچنان که چند گروه هم در این بخش حضور داشتند. یکی از دغدغه های هنرمندان شهرستانی همواره این بود که در تئاتر شهر به آنها اجرا داده نمی‌شود که امسال خوشبختانه 30درصد از اجراهای شهرستان در تئاتر شهر بود.

مدیر دفتر هماهنگی تئاتر استان‌ها ضمن ابراز امیدواری به پیشرفت تئاتر استان‌ها گفت: خوشبختانه فضا دارد به سمتی می‌رود که دیگر آن نگاه تفکیکی بین تئاتر تهران و شهرستان کم رنگ شده و در حال حاضر اکثر استان ها حرفی برای گفتن دارند.