علی آشتیانی‌پور مدیر بخش معرفی بهترین فیلم از نگاه مردم در جشنواره فیلم فجر اعلام کرد که این بخش گسترده‌تر برگزار می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: علی آشتیانی‌پور با اشاره به جزئیات جمع‌آوری آرای مردمی جشنواره فیلم فجر و معرفی فیلم برتر از نگاه مردمی گفت: همانند سال‌های گذشته امسال مسئولیت برگزاری این بخش و جمع‌آوری آرا و نظرات مردمی به عهده خانه سینما گذاشته شده است و ما برای این بخش تدابیر ویژه‌ای را در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: از سال گذشته اخذ آرا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. به شکلی که مخاطبان سینما با نصب یک اپلیکیشن و یا از طریق سایت و با استفاده از کدی که بر روی بلیت‌ها درج شده نظر و رأی خود را اعلام می‌کند. امسال نیز قصد داریم طرح را به همین شکل اجرا کنیم.

آشتیانی‌پور افزود: جمع‌آوری نظرات مخاطبان همزمان با آغاز جشنواره فیلم فجر و نمایش فیلم‌ها در سینماهای مردمی آغاز می‌شود و بعد از جمع‌آوری آرا اسامی فیلم‌هایی که بیشترین رأی را کسب کرده‌اند در خلال ایام برگزاری جشنواره اعلام خواهد شد.

آشتیانی‌پور ادامه داد: در حال بررسی و نهایی کردن جزئیات اجرای طرح جمع‌آوری آرای مردمی هستیم و به زودی درباره نحوه و روند شرکت مخاطبان برای اعلام رأی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در روز پایانی جشنواره سه فیلمی که بیشترین رأی مردمی را کسب کرده است معرفی می‌شود و فیلمی که از میان همه فیلم‌ها بیشترین رأی را به دست آورده معرفی و سیمرغ بهترین فیلم مردمی به آن اهدا می‌شود.