خسرو حکیم رابط پس از دیدن این نمایش درباره ویژگی های این اثر صحبت کرد و پرداختن به مسائل کارگران و مباحث اقلیمی انسانی را اولیت لازم برای نمایشنامه های ایرانی دانست.

پایگاه خبری تئاتر: استاد خسرو حکیم رابط با اشاره به موضوع این نمایش گفت: ماشینری از این جهت که در مورد هویت اقلیمی انسانی و مسائل روز کارکرده است اثری قابل توجه است.

نمایشنامه نویس پیشکسوت ایرانی افزود: به نظرم توجه به مضامین و مسائل انسان ایرانی باید در صدر اهمیت باشد و چنین اثری را به آثاری که اقتباس یا اجرایی از متون فرهنگی هستند را ترجیح می دهم.

وی با اشاره به پایان یافتن جشنواره تئاتر فجر افزود: من در طی این سال ها سعی کردم از این جشنواره دوری کنم زیرا به نظرم نوع برخورد با آن اشتباه است و با بودجه ای که صرف آن می شود می توان کارهای مفید تری برای تئاتر کرد.

حکیم رابط ادامه داد: دوسالی هست که تئاتر نمی بینم اما زمانی که آقای حوری با من تماس گرفتند مشتاق شدم تا نمایش ایشان را ببینم و خوشحالم که او انتخاب خوبی انجام داده و به موضوعی مهم در این دوران پرداخته است.

وی در ادامه با انتقاد از روندبرگزاری جشنواره فجر گفت: آثار در "ظاهر" نوگرا فایده ای برای تئاتر ما ندارند، من چند دوره پیش آثار نمایشنامه نویسی را بازخوانی کردم اما به جرات می توانم بگویم تنها 2 یا 3 اثر قابل توجه در میان آنها دیدم و فکر می کنم به جای هزینه کردن در جشنواره فجر می توانند از هر شهرستان علاقه مندانی را به اینجا بیاورند، برای آنها کلاس آموزشی برگزار کنند و با ضبط آن و انتشار آن برای تئاتریان در استان ها سطح دانش را بالا ببرند.

گفتنی است تا کنون هنرمندانی همچون بهرام ابراهیمی، حمیدرضا نعیمی، اردلان شجاع کاوه ،  امیر آتشانی و مهدی وثوقی به تماشای این اثر نشسته اند.

نمایش ماشینری تازه ترین اثر گروه آدمک به نویسندگی و کارگردانی هادی حوری که اجراهای خود را از 24بهمن آغاز کرده تا 24 اسفند هر روز (به جز شنبه ها) راس ساعت 20 اجرا می شود.