علیرضا نادری از ضبط نمایش «کوکوی کبوتران حرم» برای توزیع در شبکه نمایش خانگی خبر داد اما از اینکه این نمایشنامه هنوز مجوز انتشار نگرفته است انتقاد کرد.

پایگاه خبری تئاتر: این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر گفت: نسخه نهایی ضبط «کوکوی کبوتران حرم» به همت سیف‌الله صمدیان (عکاس و مستندساز) انجام شده اما امیدوارم این نمایش با مشکل ممیزی برخورد نکند.

نادری اضافه کرد: شیوه اجرایی این نمایش به گونه‌ای بود که سیستم هدفون داشتیم و هر شب صداها را ضبط می‌کردیم و آقای صمدیان هم دو-سه‌ شب در اجراها حاضر شد و تصاویر بسیار خوبی تهیه کرد.

او با اظهار رضایت از کیفیت مطلوب ضبط این اثر نمایشی اضافه کرد: این موضوع اثبات کرد چقدر خواهش‌های ما از مدیران قبلی درست بوده اما این خواهش‌ها به هیچ جا نرسیده در حالی که آن‌ها می‌توانستند با حداقل هزینه نتیجه زحمات چندین‌ماه‌ گروه‌های نمایشی را ثبت و ضبط کنند و امکان دیدن این آثار را برای قشر گسترده‌تری از مخاطبان فراهم آورند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر این اتفاقات در قالب مدیریتی فرهنگی و نه تجاری و سیاسی انجام می‌شد، امروزه تئاتر ایران صاحب ده‌ها اثر ارزشمند بود که می‌توانست همین امروز خلأ سینما و تلویزیون بی‌مایه ما را پر کند.

این نمایشنامه‌نویس همچنین از تلاش‌اش برای انتشار نمایشنامه «کوکوی کبوتران حرم» خبر داد و افزود: امیدوارم حالا که شرایط خیلی بد هشت سال گذشته سپری شده، دست کم مجوز انتشار کتاب روند بهتری پیدا کند.

نادری یادآور شد: نمایشنامه «کوکوی کبوتران حرم» یک ماه در تهران اجرا شده، به فرانسه ترجمه شده، در بلژیک نمایشنامه‌خوانی شده و دو جایزه معتبر گرفته و حالا هم که فیلم آن آماده است، بنابراین خیلی بی‌معنا و بی‌منطق است اگر متن آن مجوز اجرا نگیرد.

این هنرمند تئاتر در پایان صحبتش به ایسنا گفت: امیدوارم این نمایشنامه منتشر شود تا دست کم 1500 نسخه از آن وجود داشته باشد تا بتوانم به دوستانم هدیه بدهم اما متأسفانه وقتی می‌خواهیم برای عرضه آثار هنری‌مان روندی قانونی طی کنیم، گرفتار بلایای بسیاری می‌شویم که امیدوارم در دوره جدید این بلایا کمتر شود.

نمایش «کوکوی کبوتران حرم» نوشته و کار علیرضا نادری شش سال پیش در تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت و با استقبال تماشاگران روبرو شد.

این نمایشنامه تاکنون دو جایزه دریافت کرده است.

علیرضا نادری با نگارش نمایشنامه‌هایی همچون «سعادت لرزان مردمان تیره‌روز»، «دیوار»، «این قصه را ایرانیان نبشته‌اند»، «چهار حکایت از چندین حکایت رحمان»، «77/6/31»، «پچ پچه‌های پشت خط نبرد»، «فرجام سفر طولانی طوبی» و... یکی از نمایشنامه‌نویسان مطرح است که همواره دغدغه خود را نسبت به مسائل اجتماعی ثابت کرده است.