کارگردان نمایش «رودکی، جادوگر واژگان سبز» با اشاره به دعوت کشور تاجیکستان برای اجرای این اثر نمایشی در شهر دوشنبه، از متوقف شدن این سفر و اجرا به دلیل حمایت نکردن معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: علی پویان که قصد داشت بنا به دعوت کشور تاجیکستان نمایش «رودکی، جادوگر واژگان سبز» را که درباره زندگی رودکی پدر شعر پارسی است، در شهر دوشنبه روی صحنه ببرد درباره وضعیت این اجرا به خبرنگار مهر گفت: با وجود دعوت رسمی کشور تاجیکستان و علیرغم دستور آقای علی جنتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، متأسفانه با دلایل مبهم و نابجای معاونت هنری وزارت ارشاد اجرای نمایش «رودکی، جادوگر واژگان سبز» منتفی شد.

این کارگردان تئاتر یادآور شد: این چهارمین سال پیاپی بود که کشور تاجیکستان برای اجرای نمایش «رودکی، جادوگر واژگان سبز» از ما دعوت به عمل آورد و قرار بود این سفر و اجرا انجام شود. اما متأسفانه و در دقیقه 90، سلایق شخصی یک فرد ادامه این روند فرهنگی و هنری را متوقف کرد.

این مدرس و هنرمند با سابقه عرصه تئاتر و قائم مقام دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این رفتار از سوی معاونت هنری در حالیکه دیده شد که با توجه به مسئولیت، جایگاه و بودجه‌ای که برای حمایت تئاتر در اختیار این معاونت قرار می‌گیرد، می‌بایست از اجرای این نمایش درباره شخصیت بزرگی به نام رودکی در کشوری دیگر حمایت می‌شد.

نمایش «رودکی، جادوگر واژگان سبز» نوشته ایوب آقاخانی است که علی پویان پیش‌تر این اثر نمایشی را در تالار وحدت روی صحنه برده است.