رامین کهن کارگردان تئاتر کودک عنوان کرد: اجرای نمایش «پسر جنگل» به دلیل بازسازی تئاتر شهر به آینده نزدیک موکول شد و فعلا نمایش «موش تا موش» را در تماشاخانه ملک اجرا می‌بریم.

پایگاه خبری تئاتر: رامین کهن کارگردان تئاتر عروسکی که قرار بود نیمه ابتدایی امسال نمایش «پسر جنگل» را به صحنه سالن اصلی تئاتر شهر ببرد، گفت: این نمایش به دلیل برنامه بازسازی تئاتر شهر به گفته شهرام کرمی،‌ مدیر کل هنرهای نمایشی به آینده نزدیک موکول شده و قرار است، پس از بازسازی به اجرا برویم.

کهن افزود: نمایش پسر جنگل بر اساس داستان معروف «داستان جنگل» اثر رودیارد کیپلینگ ارائه‌ای از کمپانی تئاتر سایه (Shadow Theater Company) اجرا شد. صداپیشگان عروسک الکا هدایت، محمدرضا مالکی، سعید ابک، کامیار محبی، هانی حسینی هستند.

وی در ادامه با اشاره به آغاز اجرای نمایش «موش تا موش» در تماشاخانه ملک گفت: به همین دلیل تصمیم گرفتیم وقتمان را بیهوده تلف نکنیم و نمایش «موش تا موش» را به اجرای مجدد در یک سالن ببری.

کهن اظهار داشت: تماشاخانه ملک یک تماشاخانه تازه تأسیس است که دومین اجرایش کار کودک ما بوده است خوشبختانه مخاطبان خوبی هم دارد و امیدواریم بیشتر از این هم بشود، استقبال از کار ما هم بد نبوده است.

این کارگردان تئاتر افزود:  این نمایش عروسکی با حضور افتخاری مرضیه برومند در نقش ابر و هنگامه مفید در نقش خورشید به روی صحنه می‌رود. داستان هم از این قرار است که هر شب در کوچه پس‌کوچه‌های شهر آواز غمگین و سوزناک‌ آقا موشه که عاشق و دلداده خاله موشه است شنیده می‌شود. خاله موشه بی‌خبر از این‌که این آواز غمناک برای او خوانده می‌شود، هرشب ستاره‌ها را می‌شمرد وبه زیبایی ماه خیره می‌شود.

وی در این باره افزود: یک روز گربه‌ای به شهر حمله می‌کند تا موشی شکار کند. آقا موشه با فداکاری خاله موشه را از شهر فراری می دهد. خاله موشه پس از فرار سر از بیابان در می‌آورد. خاله موشه سفری را آغاز می کند تا هم جایی را پیدا کند که خانه اش شود و بتواند در آن جا به دور از خطر زندگی کند و هم قوی‌ترین فرد دنیا را پیدا کند تا مراقب او باشد و هرگز نگذارد دوباره خاله موشه تا بترسد و جانش در خطر بیفتد...

به گزارش فارس، صداپیشگان عروسک: خاله موشه: الکا هدایت، آقا موشه: امیررضا میرآقا، تند باد و کوه: محمد رضا مالکی، گربه: رامین کهن و بازی دهندگان عروسک (به ترتیب حروف الفبا): سعید ابک، پرستو آریاکیا، الهام ایروانی، علی باروتی، فاطمه پورهاشمی، هانی حسینی (مهمان از گروه آران)، حمیدرضا گودرزی، متین گودرزی، مرضیه نادری (مهمان از گروه آران) هستند.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: گروه کارگردانی: هانی حسینی، معصومه آرواز، طراحی شخصیت عروسک موش ها: مهدی قومورلو، طراحی مکانیزم و ساخت عروسک موش ها: محمد صاحبی، مهنوش نراقی، طراحی شخصیت، مکانیزم و ساخت عروسک گربه ها، خورشید، ابر، باد و کوه: منیر مولوی زاده، با تشکر و سپاس فراوان از محمد اعیانی فرد، طراح صحنه: رامین کهن، مشاور طراح صحنه: سینا ییلاق بیگی، طراحی رنگ و تصویرسازی صحنه: رودابه کاشانی، دستیار طراح رنگ و تصویرسازی صحنه: نگین بهزاد، ساخت دکور و آکسسوار: رودابه کاشانی، شرمینه جبرائیلی، مهرنوش امینی ونکی، نگین بهزاد، رامین کهن، طراح نور: رامین کحال زاده