نمایش «سیاها» اثر مشهور ژان ژنه به کارگردانی امیرحسین بهبهانی‌نیا در تالار «انتظامی» خانه هنرمندان به صحنه می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر:  بهبهانی نیا درباره اجرای نمایش‌اش گفت: در سال 78 زمانی که نمایش «سیاها» که کاری از گروه تئاتر «نرگس سیاه» بود و به کارگردانی حامد محمد طاهری اجرا شد، به طور کلی مسیر زندگی هنری من را عوض کرد و همواره از آن زمان یک حالت شگفت زدگی از آن اجرا با خود داشته‌ام.

وی افزود: در دوره لیسانس و دانشجویی زمانی که می‌خواستم به نوعی اولین کار حرفه‌ای و دانشجویی‌ام را انجام دهم به سراغ همین متن رفتم و بعد از هشت سال از آن زمان به دلیل این حس ‌، انرژی و لذتی که در این کار همراه من و سجاد افشاریان بود‌، بار دیگر این متن را برای اجرا انتخاب کردیم.

این کارگردان با اشاره به بازنویسی متن‌،«سیاها» برای این اجرا گفت:بعد از چند سالی که از اجرای «سیاها» می‌گذشت‌، تصمیم گرفتیم بازخوانی و تغییراتی را در متن ایجاد کنیم به طوری که الان خیلی وامدار متن ژان ژنه نیستیم.

بهبهانی‌نیا با مقایسه اجرای خود از نمایشنامه «سیاها» با اجرای گروه «نرگس سیاه» تصریح کرد: من همیشه خودم را مدیون آن اجرا می‌دانم و برایم یک رویا است که بتوانم اجرای شبیه اجرای آن زمان داشته باشم اما به هر حال سعی کردم نگاه خودم به این متن و اساسا نگاهی که به تئاتر دارم را وارد اجرا کنم و همین اتفاق باعث شده تا اجرای ما را با اجرای گروه «نرگس سیاه‌» از «سیاها» فاصله داده است.

این کارگردان درباره قرار داد نمایش «سیاها» توضیح داد: قرار داد ما با سالن انتظامی به صورت گیشه است اما برای این کار آقای هدی صادقیان به عنوان سرمایه‌گذار حمایت‌های مالی را برعهده داشتند.

او درباره شرایط اجرا در تالار انتظامی خانه هنرمندان گفت: در حال حاضر سه نمایش به طور همزمان در تالار انتظامی اجرا می‌شود و برای همین متاسفانه شرایط اجرا اصلا خوب نیست و امیدواریم اجرایمان با مشکل مواجه نشود.

 نمایش «سیاها» از روز 19 فروردین تا 12 اردیبهشت ساعت 18 در تالار انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود.

به گفته کارگردان این نمایش؛ در صورت استقبال از این کار، امکان تمدید زمان اجرا وجود دارد.

در این نمایش سجاد افشاریان مهناز ذبیحی‌، ابراهیم عزیز‌، به عنوان بازیگر حضور دارند.

همچنین سجاد افشاریان و امیر حسین بهبهانی نیا(دراماتورژ) سهیلا شجاعی (طراح لباس)، آناهیتا ایزدی(موسیقی) و حمید مهدوی(عکاس) در این اثر نمایشی هستند.