«کتاب مورمون» با برنده شدن در 9 بخش، برگزیده‌ی درخشان این دوره از جوایز مهم هنرهای نمایشی «اولیویر» انگلیس نام گرفت.

پایگاه خبری تئاتر: فهرست برندگان جوایز «اولیویر» 2014 در حالی در خانه اپرای سلطنتی لندن اعلام شد که «کتاب مورمون» یکه‌تاز جوایز «تونی» سال 2011 با پیشتازی بر رقبایش در 9 بخش موفق به کسب جایزه شد.

جوایز «اولیویر» که به صورت سالانه در لندن برگزار می‌شود‌، معادل جوایز «تونی» آمریکا و معتبرترین جایزه تئاتر انگلیس محسوب می‌شود.

«کتاب مورمون» از یک سال پیش اجرایش را آغاز کرده و در این مراسم به عنوان برنده‌ی بخش‌های بهترین اثر موزیکال جدید‌، بهترین بازیگر نقش اول مرد (گوین کریل)،‌ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (استفن اشفیلد) و... معرفی شد.

نمایش «CHIMERICA» اثری از «لوسی کرک‌وود» نیز با پنج جایزه «اولیویر» از دیگر پدیده‌های جوایز امسال بود. بهترین نمایش جدید و بهترین کارگردانی از جمله بخش‌هایی بودند که این اثر هنری در آن‌ها شایسته‌ی دریافت جایزه شناخته شد.

این در حالی است که گمان می‌رفت «جودی دنچ»، هنرمند سرشناس و پیشکسوت سینما و تئاتر در بخش بهترین بازیگر زن و «جود لا»، ستاره معروف هالیوودی در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد از برگزیدگان امسال باشند. جود لاو با «هنری پنجم» روی صحنه تئاتر آمد و «پیتر و آلیس» نام نمایشی بود که دنچ برای کسب جایزه «اولیویر» عرضه کرد.

نسخه‌ جدید «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» که در هفت بخش از جوایز این دوره نامزد شده بود و «پسران اسکاتزبورور» از رقبای «کتاب مورمون» بودند.

به گزارش نیویورک تایمز‌، «روری کینیر» برای ایفای نقش «ایاگو» در اقتباس جدیدی از نمایشنامه‌ی معروف «اتللو»ی شکسپیر توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را کسب کند.

«لزلی منویل» که در «ارواح»، اقتباسی از اثر ماندگار «هنریک ایبسن» هنرنمایی کرده بود نیز جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول زن را کسب کرد. «ارواح» جایزه‌ی «اولیویر» بخش بهترین اثر بازسازی‌شده را نیز از آن خود کرد.