کارگردان نمایش «شانس» گفت: خنده‌دار است که بودجه تئاتر ۹۳ به میزان سال ۹۲ است و اگر آثار بخواهد امسال با پول گیشه روی صحنه بروند، باید شامل تمام گروه‌های تئاتری شود، نه بخشی از گروه‌های تئاتری که دستشان به هیچ کجا بند نیست.

پایگاه خبری تئاتر: علیرضا مهران، نویسنده و کارگردان تئاتر گفت: سال 92 اولین سالی بود که ما هیچ دریافتی نداشتیم، سال‌های گذشته در نهایت مدیران کلان ما و مدیر مرکز هنرهای نمایشی و معاون امروز هنری وزیر ارشاد تا اواخر اسفند ماه یک مبلغی را به گروه‌های تئاتر می‌دادند که امسال خیلی راحت گفتند نداریم، اما این نداریم خیلی همه چیز را راحت کرد.

وی تصریح کرد: دست تئاتری‌ها به هیچ کجا نمی‌رسد، همیشه می‌گویند اگر کسی می‌خواهد شکایت کند باید به دادگاه برود، ما نیز وقتی شکایتی داریم به مرکز هنرهای نمایشی باید برویم، اما وقتی همین مرکز به سینه ما دست رد می‌زند دیگر زورمان به هیچ کجا نمی‌رسد. ما سال گذشته دریافتی نداشتیم، البته در این آشفته بازار گروه‌های بسیاری هم بودن که اجراهای خود را در بهترین سالن‌ها رفتند و پولشان را دریافت کردند. همیشه این اتفاق‌ها بوده و روز به روز بیشتر هم می‌شود.

مهران با اشاره به اینکه چنین اتفاقتی ربطی به سیستم‌های مختلف ندارد، گفت: در 15 سال گذشته که همواره روی صحنه بوده‌ام، چنین مشکلی بوده است، اما شب عید سال 93 به اوج خود رسید.

این کارگردان با تجربه تئاتر درباره بودجه تئاتر در سال 93 اظهار داشت: هیچ ایرادی ندارد که بودجه افزایش پیدا نکرده است، اما ای کاش همین بودجه ناچیز را نیز به زخم تئاتری‌ها بزنند، فکر می‌کنم همین هزینه‌های پرتی و هزینه‌های اضافی مرکز هنرهای نمایشی و ارشاد داشته‌‌اند که به درد تئاتری‌ها هم نخورده است،‌ اگر همان مبلغ ناچیز را در زیرساخت‌‌ها و زیر بناهای تئاتر می‌ریختند شاید اتفاقی هرچند کوچک رخ می‌داد. امسال هم باز مانند سال گذشته که یک سری از گروه‌ها زورشان نمی‌رسد باید قرارداد گیشه ببندند و مرکز هیچ کمکی به آن‌ها نمی‌کند، یک سری گروه‌ها هم هستند که اسپانسر دارند و یک سری دیگر هم از ما بهترون هستند و مرکز هنرهای نمایش آن‌ها را حمایت می‌کند.

وی افزود: خنده‌دار است که بودجه تئاتر 93 به میزان سال 92 است و اگر آثار بخواهد امسال با پول گیشه روی صحنه بروند، باید شامل تمام گروه‌های تئاتری شود، نه بخشی از گروه‌های تئاتری که دستشان به هیچ کجا بند نیست.

به گزارش تسنیم، علیرضا مهران این روزها در دو نمایش مشترک «شانس» و «لابی» به عنوان کارگردان و بازیگر روی صحنه است، علاقه‌مندان به تماشای این اثر نمایشی می‌توانند هر روز ساعت 18:30 به خانه نمایش اداره تئاتر مراجعه کنند.