«برایان کرنستون»، «دنزل واشنگتن»، «دنیل رادکلیف» و «دنیل کریگ» از هنرپیشگان سرشناسی هستند که نام‌شان در فهرست نامزدهای جوایز معتبر «تونی» 2014 به چشم می‌خورد.

پایگاه خبری تئاتر: اسامی نامزدهای جوایز «تونی» که مهم‌ترین رقابت جهانی هنرهای نمایشی محسوب می‌شود در حالی اعلام شد که نام ستارگانی چون «راشل ویز»، «دنزل واشنگتن»، «یان مک‌کلن»، «میشل ویلیامز» و «پاتریک استوارت» بیش از دیگر رقبایشان در این فهرست خودنمایی می‌کند.

نمایش موزیکال «راهنمای عشق و جنایت یک آقا» در 10 بخش از جمله بهترین موزیکال، کارگردانی یک موزیکال (دارکو ترشنیاک)، بازیگر نقش اصلی مرد آثار موزیکال و بازیگر نقش مکمل زن موزیکال برگزیده شد.

«مارک رایلنس» 54 ساله برای هنرنمایی در نقش اصلی نمایش‌های «ریچارد سوم» و «شب دوازدهم» که هر دو اقتباسی هستند، نامزد دو جایزه شد. «استفن فرای» و «پل چاهیدی» که در این کارها با رایلنس همبازی بودند نیز نامزد «تونی» شدند.

«برایان کرنستون»، ستاره سریال پرطرفدار «Breaking Bad» نیز از نامزدهای جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد است. علی‌رغم آنچه انتظار می‌رفت نام «جیمز فرانکو» بازیگر معروف نمایش اقتباسی «موش‌ها و آدم‌ها» در فهرست نامزدها دیده نمی‌شود.

به گزارش هالیوود ریپورتر، «دنزل واشنگتن» و «میشل ویلیامز» بازیگران نمایش «کشمکش در آفتاب» نیز از راه‌یابی به جدول نامزدهای «تونی» 2014 بازماندند.

«باغ‌وحش شیشه‌ای» برگرفته از نمایشنامه‌ «تنسی ویلیامز»، «پس از نیمه‌شب» اقتباسی از اثر «دوک الینگتون» و «شب دوازدهم» ویلیام شکسپیر از کارهایی هستند در بخش بهترین نمایش موزیکال برگزیده شدند و به رقابت با هم می‌پردازد.

تئاتر موزیکال «گلوله‌ها بر فراز برادوی» که اقتباسی از اثر «وودی آلن» است نیز در شش بخش نامزد «تونی» شد و در مقابل نمایشی که «دنیل رادکلیف» ستاره‌های هشت‌گانه‌ی «هری پاتر» در آن هنرنمایی کرده، در هیچ بخشی انتخاب نشده است.

شصت‌وهشتمین دوره جوایز «تونی» روز هشتم ژوئن برندگان بخش‌های مختلف را معرفی خواهد کرد.

امسال «هیو جکمن»، بازیگر معروف فیلم‌هایی چون «مردان مجهول»، «ولورین» و «پرستیژ» برای چهارمین بار مجری‌گری این رقابت‌ها را بر عهده دارد. وی پیش از این در سال 2005 میزبان جوایز تئاتر «تونی» بود.