مجموعه ی تئاتر شهر با هدف راه اندازی موزه ی مجازی خود از طریق تکمیل مستندات اجراهایی که از آغاز به کار این مجموعه تاکنون روی صحنه رفته اند، فراخوانی را منتشر کرد.

پایگاه خبری تئاتر: این واحد با هدف ساماندهی، حفظ و ایجاد امکانی برای دستیابی عموم پژوهشگران، هنرمندان و علاقه‌مندان به میراث ارزشمند این مجموعه، قدم در مسیر راه‌اندازی «موزهٔ مجازی تئاتر شهر» گذاشته است. این واحد می‌کوشد همچون حلقهٔ اتصالی در امتداد تلاش مسئولانه و آینده‌نگرانهٔ همکاران پیشین این مجموعه و همچنین تمام کسانی که در طول دهه‌ها به جمع‌آوری و نگهداری مستندات اجراها و رویدادهای مجموعهٔ تئاتر شهر مبادرت ورزیده‌اند، قدم برداشته و این مهم را به سرانجام برساند.

در ادامهٔ این فراخوان آمده است: «بر این اساس از تمامی هنرمندان، مخاطبان و افرادی که مستنداتی از فعالیت‌های اجرایی و رویدادهای پیرامونی مجموعه تئاتر شهر از آغاز تأسیس آن در دههٔ 1350 شمسی تا به امروز در قالب‌های: 1ــ عکس‌های صحنه و پشت‌صحنهٔ اجراها؛ 2ــ پوستر؛ 3ــ بروشور، تراکت و دیگر اقلام تبلیغاتی 4ــ صوت اجراها و موسیقی؛ 5ــ فیلم؛ 6ــ دست‌نوشته و دیگر مستندات دارند دعوت می‌شود با هدف آرشیو، نگهداری اصولی و نیز نسخه‌برداری دیجیتال در این فراخوان شرکت کنند».

زمان‌بندی فراخوان از 7 شهریور 1398 الی 7 آبان سال جاری می‌باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند مستندات خود را به آدرس خیابان انقلاب، چهارراه ولی‌عصر(عج)، مجموعهٔ تئاتر شهر، طبقهٔ سوم، واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش به‌صورت حضوری ارائه و یا از طریق پست ارسال کنند.

همچنین آن دسته از دوستانی که تمایل دارند نسخهٔ الکترونیکی مستندات را در اختیار تئاتر شهر قرار دهند می‌توانند این اقلام را به آدرس Tehran.citytheater@gmail.com ارسال کنند.

مجموعهٔ تئاتر شهر ضمن تقدیر از کسانی که در این امر فرهنگی و شایسته همکاری خواهند داشت، علاوه بر انعکاس نام و نشان افراد به‌عنوان حامیان معنوی موزهٔ مجازی تئاتر شهر به اسناد برگزیده در روز افتتاح موزه در آذرماه سال جاری، هدایایی تقدیم خواهد کرد.

در انتهای این فراخوان آمده است: «تمامی علاقه‌مندان می‌توانند برای طرح هرگونه پرسشی در این زمینه همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت 17 الی 21 با شماره تلفن 66460595 تماس حاصل کنند».