نمایشنامه «شب دوازدهم» از آثار کمدی ویلیام شکسپیر نمایشنامه‌نویس و شاعر شهیر انگلیسی تا 24 می (3 خردادماه) در سالن تئاتر کمپانی «ابی» ایرلند روی صحنه است.

پایگاه خبری تئاتر: نمایش «شب دوازدهم» که از جمله کمدی‌های معروف ویلیام شکسپیر نمایشنامه‌نویس شاخص تئاتر جهان است این روزها با کارگردانی واین جردن در سالن تئاتر ABBY متعلق به کمپانی ABBY THEATRE اجرا می‌شود.

در این نمایش که به شیوه و شکلی مدرن اجرا می‌شود، بازیگران مطرح تئاتر کشور ایرلند همچون سوفیا رابینسون، ناتالی ردمال، روت مک‌گیل، مارک او هالوران و نیک دانینگ به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش «شب دوازدهم» که از 25 آوریل (5 اردیبهشت‌ماه) اجرای خود را آغاز کرده تا 24 می (3 خردادماه) روی صحنه خواهد بود.

نمایش «شب دوازدهم» که مضمون آن به عشق، آرزو و رویاهای انسان مربوط می‌شود بعد از 30 سال اولین اجرا از این نمایشنامه کمدی معروف ویلیام شکسپیر است که در تئاتر ABBY روی صحنه می‌‌رود.

این اثر نمایشی مجموعه‌ای از موسیقی‌های اورجینال به همراه ادبیات شگفت‌انگیز شکسپیر است.

«شب دوازدهم» که در اواخر قرن پانزدهم میلادی نوشته شده به همراه نمایشنامه‌هایی چون «رویای نیمه شب تابستان»، «تاجر ونیزی»، «هیاهوی بسیار برای هیچ»، «توفان» و «رام کردن زن سرکش» از کمدی‌های معروف ویلیام شکسپیر است.

تاکنون اجراهای متعددی از نمایشنامه «شب دوازدهم» در کشورهای مختلف دنیا و به شکل و شیوه‌های اجرایی متفاوت روی صحنه رفته‌اند.