هفدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی با حضور گنادی بوگدانف استاد تئاتر از روسیه، کارگاه بیومکانیک را برگزار می کند.

پایگاه خبری تئاتر: بخش بین الملل جشنواره تئاتر دانشگاهی در راستای ارتقای سطح آموزشی دانشجویان با حضور  اساتید معتبر تئاتر دنیا اقدام به برنامه‌ریزی کارگاه‌های آموزشی کرده است. از جمله این کارگاه های آموزشی می توان به كارگاه بیومکانیک با حضور استاد گنادی بوگدانف از روسیه اشاره کرد.

گنادی نیکلایوویچ بوگدانف در سال 1972 از دانشگاه هنرهای نمایشی روسیه (GITIS) فارغ ­التحصیل شد. در همان سال به گروه تئاتر ساتیر مسکو پیوست و به عنوان بازیگر 20 سال با این گروه همکاری داشت. در همین تئاتر شاگرد استاد نیکلای کوستف شد که به عنوان بازیگر و مربی بیومکانیکِ تئاتری تا سال 1938 با میرهولد کار کرده بود. با در نظر گرفتن این که بیومکانیک میرهولد نقش پایه­ای در روند تئاتری او داشت، استاد بوگدانف تصمیم گرفت تا عمر خویش را وقف بیومکانیک تئاتر کند. به همین علت نخست به عنوان استاد در دانشگاه هنرهای نمایشی روسیه مشغول تدریس و بعدها مدرسه‌ بین­ المللی بیومکانیکِ تئاتری را پایه­ گذاری کرد.

از سال 1990 استاد بوگدانف از طریق کارگاه­های آموزشی، کنفرانس­ها و معرفی بیومکانیک تئاتری این شیوه را در سراسر دنیا شناساند (اتریش، استرالیا، برزیل، بلژیک، کانادا، کرواسی، دانمارک، فرانسه، ولز، آلمان، انگلستان، ایتالیا، هلند، لهستان، صربستان، سنگاپور، اسپانیا، سوئد، سوئیس، آمریکا و ...). وی از سال 1991 با مرکز میم برلین و مدرسه‌ تئاتر ارنست بوش و از سال 1996 با ISTA (مدرسه‌ بین­المللی انسان­شناسی تئاتر)تحت مدیریت یوجینیو باربا و مرکز کارورزی یرژی گروتفسکی و توماس ریچاردز در پونتدرا شروع به همکاری كرد. او در سال 2004 مرکز بین­ المللی بیومکانیک تئاتری را در پروجیای ایتالیا راه ­اندازی كرد و به عنوان مدیر آموزش این مرکز مشغول فعالیت است.

کارگاه بیومکانیک طی 5 روز و هر روز به مدت 4 ساعت برگزار می­ شود.

شرکت­ کنندگان در کارگاه باید 2 چوب سبک و گِرد سمباده خورده به طول یک متر، 2 عدد توپ تنیس و یک طناب ورزشی به همراه داشته باشند.