کارگردان نمایش "اتللو یک کولاژ" گفت: ما نمی‌دانیم در کدام بخش مسابقه جشنواره‌ی تئاتر دانشجویی قرار داریم

پایگاه خبری تئاتر: سید سعید هاشم‌زاده که این روزها نمایشش در جشنواره تئاتر دانشگاهی به صحنه رفته است گفت : تقسیم‌بندی‌ جشنواره پیچیده است. یک بخش مربوط به مسابقات صحنه‌ای تئاتری، بخش دیگر به مسابقات صحنه‌ای دانشجویان غیر تئاتری و عنوان دیگر مسابقات صحنه‌ای دانشجویی است که ما متوجه آنها نمی‌شویم.

او درباره جشنواره تئاتر دانشگاهی در عین حال گفت: احساس می‌کنم داوران امسال جشنواره، نسبت به داوران سال‌های گذشته از سطح علمی بالاتری برخوردار هستند.

این کارگردان همچنین درباره‌ی این اجرا بیان کرد: «اتللو یک کولاژ» اقتباس آزاد از داستان «اتللو» نوشته شکسپیر است که ما این اسم را روی آن گذاشتیم و در داستان اصلی، دست بردیم.

او همچنین درباره‌ی شیوه‌ی اجرایی این نمایش گفت: در این شیوه‌ی اجرایی تئاتر فیزیکی با رقص معاصر ترکیب شده است و هر دو آنها اجرا می‌شود و از دیالوگ استفاده نمی‌شود.

هاشم زاده تصریح کرد: برای اجرای این نمایش‌، تمرین را از اواسط دی ماه و روزی چهار ساعت شروع کردیم و در طول اجرای تمرینات یوگا و بدنسازی انجام می‌دهیم و بازیگران به روی نقص‌های بدنی تمرین بیشتری انجام می‌دهند.

 سالن کوچک تالار «مولوی» در اولین اجرای روز اول تئاتر دانشجویی با استقبال خوب تماشاگران روبرو شد و همه‌ی صندلی‌های آن پر شد.

مجید عسگری –رشید آقایی- شروین رضایی – مینا ملک محمدی و مرضیه شاطر طوسی بازیگران نمایش «اتللو یک کولاژ» هستند.

هفدهمین جشنواره تئاتر دانشجویی 20 الی 27 اردیبهشت ماه در تهران برگزار می‌شود.