مستند «تهران تماشاخانه طهران» با هدف پرداختن به تئاترهای قدیمی لاله زار و علت تعطیلی آنها از شبکه مستند پخش می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: محمد عباسی تهیه‌کننده «تهران تماشاخانه طهران» گفت: این مستند تاریخی سعی دارد به تماشاخانه‌های قدیمی تهران در خیابان لاله زار، نوع فعالیتشان و علت تعطیلی آنها بپردازد. قدیمی‌ترین سالن‌های نمایش شهر تهران در خیابان لاله‌زار واقع شده‌اند که در گذشته رونقی خاص داشتند و پذیرای علاقمندان تئاتر بودند.

وی افزود: تئاترهای نصر، پارس و دهقان روزگاری محل اجرای آثاری برجسته در حوزه تئاتر ایران بوده‌اند و گروه‌ها و بازیگران حرفه‌ای تئاتر که همگی برای جامعه هنری کشور شناخته شده‌اند، در این سالن‌ها فعالیت می‌کردند.

این تهیه‌کننده ادامه داد: داریوش اسدزاده به عنوان یکی از مدیران قدیمی تماشاخانه طهران و یا همان دهقان که در خیابان لاله زار فعالیت می‌کرده به عنوان راوی در مستند «تهران تماشاخانه طهران» حضور دارد. همچنین غلامحسین دولت آبادی، کاظم شهبازی و روح الله جعفری نیز دیگر کارشناسان این مستند هستند. خسرو خسروشاهی کار گویندگی این مستند را نیز انجام داده است.

عباسی از اعظم کیان افراز و سید مهدی مدیر واقفی به عنوان کارگردانان «تهران تماشاخانه طهران » نام برد و افزود: مجید باقرزاده و یاسین محمدی به عنوان تصویربردار با ما همکاری داشته‌اند. محمدرضا فراهانی صدابردار «تهران تماشاخانه طهران» است و سید مهدی مدیر واقفی کار تدوین را انجام داده است. همچنین محمد حسین منصوری نیز مجری طرح «تهران تماشاخانه طهران» است.

«تهران تماشاخانه طهران» پنجشنبه 25 اردیبهشت‌ماه، ساعت 19 و به مدت 60 دقیقه از شبکه مستند پخش می‌شود.