آخرین وضعیت فروش و خلاصه داستان فیلم‌های اکران شده طی هفته جاری در سطح جهان را در این گزارش دنبال کنید.

پایگاه خبری تئاتر: هر هفته گزارشی از وضعیت فیلم‌های اکران شده در سطح جهان منتشر می‌شود که از فروش اکران فیلم‌ها و انیمیشن‌های بزرگ در سطح جهان خبر می‌دهد. در این هفته نیز سینمای جهان شاهد اکران فیلم‌های جدیدی بود که فیلم‌های سینمایی «مثل یک رئیس»، «فقط رحمت»، «زیر آب» و «۱۹۱۷» بود که ازبین آن‌ها ۱۹۱۷ صدر نشین شد و فقط رحمت به همراه مثل یک رئیس در جمع پرفروش‌ها قرار گرفتند.

البته فیلم سینمایی «۱۹۱۷» هفته‌ها قبل اکران محدودی در ۱۱ سینما داشت تا واجد شرایط حضور در اسکار باشد، اما این بار برای اولین هفته شاهد اکران این فیلم به صورت گسترده و در بیش از سه هزار سینما هستیم.

فقط رحمت «just mercy»

فیلم سینمایی فقط رحمت یک محصول درام از برادران وارنر است که داستان آن در مورد قانون و دادگاه روایت می‌شود. دستین دنیل کرتون کارگردانی فیلم را برعهده داشته و مایکل بی جردن، جیمی فاکس، راب مورگان، تیم بلیک نلسون و بری لارسون بازیگران آن هستند.

داستان این فیلم درباره‌ی یک وکیل جوان به نام برایان استیونسون است، او تجربیات خود را که در طول وکالتش برای افراد مختلف انجام داده است را بازگو می‌کند. همچنین پرونده‌ی یکی از زندانیانی که محکوم به اعدام شده و وی برای آزادی‌اش تلاش بسیاری کرده بود را شرح می‌دهد.

این فیلم سینمایی از امید‌های اسکار است و توانسته در حدود ۱۰ میلیون دلار فروش کند، اما بر خلاف فیلم مثل یک رئیس امتیاز خوبی را از سوی مخاطبان و سینما رو‌ها دریافت کرده است. بودجه فقط رحمت ۱۰ میلیون دلار است و خیلی زود به سود آوری خواهد رسید.

 مثل یک رئیس «Like a boss»

مثل یک رییس یک فیلم کمدی به کارگردانی میگوئل آرتتا است و نویسندگی آن را سم پیتمن و آدام کلی بر عهده داشته‌اند. ستارگانی همچون تیفانی هدیش رز بیرن، جنیفرکولیج، ناتاشا راثول و سلما هایک از حمله بازیگران آن هستند.

این فیلم داستان دو دوست است که دارای شخصیت متضادی هستند. یکی از آن‌ها پرخرج و اهل اسراف و دیگری اهل کار و فعالیت و جمع آوری ثروت. این دو نفر تصمیم می‌گیرند یک شرکت راه اندازی کنند که ماجراجویی آن‌ها نیز آغاز می‌شود. گفتنی است این فیلم به ذائقه مخاطبان خوش نیامده و امتیاز B را از سینمارو‌ها دریافت کرده است.

این فیلم سینمایی نیز در هفته ابتدایی اکران کار خود را با فروش ۱۰ میلیون دلاری آغاز کرده است. «مثل یک رئیس» نخستین فیلم کمدی کمپانی پارامونت است که برای رده سنی R (بزرگسال) تولید شده است. بودجه این فیلم ۲۹ میلیون دلار اعلام شده.

 جومانجی: مرحله بعدی «Jumanji: The Next Level»

فیلم سینمایی فانتزی جدید کلمبیا پیکچرز ساخته جیک کاسدان در ژانر فانتزی است که دنباله داستان «جومانجی:به جنگل خوش آمدید» را روایت می‌کند.

داستان این فیلم سینمایی که بازیگرانی همچون دواین جانسون، کوین هارت و جک بلک را در اختیار دارد، روایتگر داستان چهار نوجوان است که دوباره به دنیای بازی ویدیویی جومانجی وارد می‌شوند، اما با این تفاوت که بازی ایراداتی پیدا کرده است.

فیلم سینمایی جومانجی که د هفته پنجم اکران در حدود ۱۳.۵ میلیون دلار فروش داشت به جایگاه سوم رسید و فروش کلی آن در گیشه داخلی نیز ۲۵۵ میلیون دلار اعلام شده است.


 جنگ ستارگان:خیزش اسکاس واکر «Star was: Rise of skywalker»

خیزش اسکای واکر فیلمی در ژآنر حماسی و اپرای فضایی است که جی. جی آبرامز کارگردانی و نویسندگی آن را بر عهده داشته است. این فیلم آخرین قسمت از سه گانه جدید جنگ ستارگان و در مجموع نهمین فیلم از این دنیا محسوب می‌شود. داستان این فیلم پس از فیلم‌های «نیرو بر می‌خیزد» و «آخرین جدای» روایت می‌شود. این فیلم جدید‌ترین محصول کمپانی والت دیزنی است.

آدام درایور، دیزی ریدلی، جان بایوگا، اسکار آیزام، لوپتیا نیونگو، آنتونی دنیلز از بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند که داستان ماجراجویی شخصیت ری (ریدلی) به همراه گروهش را به تصویر می‌کشد.

فیلم جنگ ستارگان که به رتبه دوم سقوط کرده در حدود ۱۵ میلیون دلار فروش داشته و فروش داخلی آن به ۴۸۰ رسیده است. این فیلم برای سه هفته متوالی صدر نشین پرفروش‌ها بود.

 ۱۹۱۷ «1917»

فیلم سینمایی ۱۹۱۷ در ژانر جنگی است که سم مندس کارگردان آن بوده و در بخش نویسندگی نیز او بههمراه کریستی ویلسون حضور داشته است. در این فیلم ستارگانی مثل جرج مک کی، دین چارلز، مار استرانگ، ریچارد مدن و بندیکت کمبربچ نقش آفرینی می‌کنند.

این فیلم داستان دو سرباز بریتانیایی را روایت می‌کند که ماموریت دارند نامه‌ای را به مقصد برسانند. نامه‌ای که نیرو‌ها از کمین دشمن آگاه و جان هزاران نفر را نجات می‌دهد. این فیلم فاتح بخش‌های بهترین فیلم و کارگردانی گلدن گلوب است.

فیلم سینمایی ۱۹۱۷ در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی برای واجد شرایط شد در اسکار اکران محدودی در ۱۱ سینما داشت. با افزایش سالن‌ها به عدد۳۴۰۰ این فیلم فروشی ۳۶.۵ میلیون دلاری داشت تا با شکست جنگ ستارگان در رتبه اول قرار بگیرد. این مقدار فروش که بسیار فرا‌تر از انتظار بود یکی از بهترین‌ها در ماه ژانویه است. فروش داخلی این فیلم تاکنون ۴۰ در حدود میلیون دلار اعلام شده.