مدیرکل ارشاد استان کردستان از برگزاری حتمی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان خبرداد و گفت: طی جلسه‌ای که با مدیرکل هنرهای نمایشی داشتیم، پیشنهاد واگذاری مدیریت این جشنواره به استان کردستان را مطرح کردیم و منتظر پاسخ هستیم.

پایگاه خبری تئاتر:  حجت‌الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کردستان در خصوص برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: این جشنواره به طورحتم قوی‌تر نسبت به گذشته برگزار خواهد شد.

وی افزود: طی جلسه‌ای که اخیرا با حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی داشتیم، بحث برگزاری و مدیریت جشنواره را تحت اختیار استان کردستان مطرح کردیم. در واقع پیشنهاد دادیم که مدیریت جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به استان کردستان واگذار شود تا باری به واسطه آن از روی دوش مرکز هنرهای نمایشی برداریم.

مدیرکل ارشاد استان کردستان با بیان اینکه منتظر پاسخ مدیرکل هنرهای نمایشی هستیم، گفت: قرار است که در همین رابطه جلسه‌ای را با مدیرکل هنرهای نمایشی داشته باشیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

حجت‌الاسلام جعفری بار دیگر بر برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان تاکید کرد و گفت: زمانی که مدیریت کل جشنواره برعهده چند جای مختلف باشد در برگزاری ناهماهنگی پیش می‌آید. هنوز با اداره کل هنرهای نمایشی به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم. البته مرکز هنرهای نمایشی می‌تواند استدلال‌هایی را مبنی بر برگزاری صفر تا صد جشنواره مریوان مطرح کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتشار فراخوان منوط به جلسه پیش روی ما با مرکز هنرهای نمایشی است.