مهتاب شکریان گفت: به نمایش "آلستار" نگاه تئاتری نداشتم و در نظر داشتم با آن سایکودرامی را شکل دهم تا اتفاقی در میان خانواده دانش‌آموزان رخ دهد.

پایگاه خبری تئاتر: نمایش "آلستار" نوشته داوود پورحمزه با طراحی و کارگردانی مهتاب شکریان از 27 دی‌ماه ساعت 21 در سالن شماره یک عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است و بازیگران این نمایش فائزه بالغ، نرگس پناه‌راد، فاطمه درویشی، شیما دهقان، سعید رهنورد، مبینا شامی، پیام شهرتی، فاطمه طاهری، غزاله عبدالهی، مهرداد میرزااحمدی، فاطمه نایبی، کیمیا واژبخت و دنیا یارحیدری هستند.

مهتاب شکریان درباره روند شکل‌گیری نمایش "آلستار" گفت: حدود یک سال و نیم پیش، کارگاه تئاتری را با حضور دختران دبیرستانی در شهر قدس آغاز کردم که در ابتدا تعداد آنها زیاد بود و رفته رفته هشت نفر از آن تعداد در کارگاه باقی ماندند. در طی آن ورک‌شاپ‌ها متوجه شدم که هر یک از دانش‌آموزان دچار مشکلات خانوادگی، ناهنجاری‌‌ها و حتی برخی مبتلا به بیش فعالی هستند و این موضوع برایم بسیار عجیب بود و در طول آن آشنایی و کار سعی‌ام بر این بود تا به آن‌ها نزدیک‌تر شده و در درس‌های‌شان نیز به آن  دانش‌آموزان کمک کنم.

او در ادامه افزود: پس از مدتی آن‌ها برای گذراندن دوره‌های تخصصی بازیگری به تهران می‎آمدند و در آن حین داوود پورحمزه نمایشنامه‌ای را نوشت که به نظرم بسیار قوی و تأثیرگذار آمد و تصمیم گرفتم آن متن را روی صحنه آورم تا خانواده‌های دانش‌آموزان به تماشای آن بنشینند و شاید تحت تاثیر قرار گیرند. به نمایش "آلستار" نگاه تئاتری نداشتم و در نظر داشتم با آن سایکودرامی را شکل دهم تا اتفاقی در میان خانواده دانش‌آموزان رخ دهد.

شکریان درباره ترکیب بازیگران نمایش "آلستار" عنوان کرد: هشت نفر از بازیگران این نمایش دختران دبیرستان شهر قدس هستند و مابقی نیز هنرجویان کارگاه کمدی خلاق آقای کوروش نریمانی هستند که همگی تجربه نخست بازیگری را با نمایش "آلستار" پشت سر می‌گذارند؛ چراکه در واقع هنرجویان کارگاه آقای نریمانی در نمایشی که او روی صحنه آورد دیالوگی نداشتند.

کارگردان نمایش "اکلیل" با بیان اینکه "آلستار" یک نمایش دخترانه‌ است که از دل سرکوب بغض‌های خفته بر می‌آید، اظهار کرد: داستان این نمایش درباره دختری است که از جو ناآرام خانه فرار کرده تا به هدف خود دست یابد اما با این گریز نیز اتفاقی برایش نمی‌افتد.

مهتاب شکریان ضمن اشاره به اینکه تمرینات نمایش "آلستار" 25 جلسه و به صورت کارگاهی پیش رفت، تصریح کرد: متن این نمایش در طی تمرینات کامل شد. نمایش "آلستار" فضایی به شدت مینی‌مال دارد چراکه با اجرای این نمایش در نظر داشتم تنها هدفم را به مخاطب منتقل کنم. در این نمایش استفاده از نور و تمرکز بر بازی بازیگران برایم حائز اهمیت بود تا نمایش تاثیرگذاری بیشتری برای مخاطب داشته باشد. در این نمایش از طراحی حرکت نیز استفاده شده است.

او در بخشی از صحبت‌هایش گفت: از فرهنگیان و فعالان در آموزش و پرورش و همچنین خانواده‌ها می‌خواهم تا به تماشای این نمایش بنشینند چراکه این اثر از معضلات نوجوانان در اجتماع و خانواده می‌گوید. با اینکه مدت زیادی از اجرای این نمایش نمی‌گذرد به شخصه تاثیر و تحول آن‌ را در خانواده‌هایی که در یکی دو شب اول اجرای این نمایش به تماشای آن نشستند را مشاهده کردم و این موضوع برای من اتفاق مهمی است و معتقدم که سایکوردام من شکل گرفته است.

کارگردان نمایش "سرحدات لیر" در ادامه افزود: از فعالان و هنرمندان تئاتر درخواست می‌کنم تا از آثار یکدیگر به خصوص کارهای شریف و کسانی که کار اولی هستند، حمایت کرده و آن‌ها را اطلاع‌رسانی کنند چراکه خودم نیز بدون آنکه از من خواسته شود در صفحه مجازی خود این کار را انجام می‌دهم.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه کننده: مهتاب شکریان، سرمایه‌گذار: مهرداد میرزا احمدی، مدیر تولید: مهتاب رباطی، مدیر امور مالی: مجید قادری، دستیار کارگردان و برنامه ریز: پیام شهرتی، دستیار دوم کارگردان: دنیا یارحیدری، منشی صحنه: فاطمه نایبی، طراح پوستر و بروشور: محمدصادق زرجویان، طراح گریم: شقایق برهمتی، مجریان گریم: مینا بادامی و عماد رستمی بانی، طراح لباس: مهرناز عباسی، طراح نور: حسن محمدی فرانی، طراح حرکت: مجید قادری، ساخت تیزر: استودیو خطی ( شهرام خطی)، تدوین تیزر: خشایار قائد رحمتی، تصویر: شهرام خطی، موسیقی: اشکان آراد، اصلاح رنگ و نور: نگین حیدری، عکاس:علی طهماسبی، تبلیغات مجازی: ناصر ارباب و نماینده اجرایی و روابط عمومی: محمد لهاک.

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.


منبع: هنرآنلاین