مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور، نخستین هم‌اندیشی سراسری دست‌اندرکاران هنر نمایش استان‌های کشور در اردبیل را مثبت ارزیابی کرد و ایجاد تفاهم‌نامه میان تبریز و مشهد را نقطه عطف این نشست دانست.

پایگاه خبری تئاتر: گله دارزاده در گفت‌وگویی با اشاره به مشارکت گسترده انجمن‌های هنرهای نمایشی در برگزاری نخستین هم اندیشی سراسری دست‌اندرکاران هنر نمایش استان‌های کشور در اردبیل اظهار کرد: کلیه انجمن‌های هنرهای نمایشی با آمادگی و انگیزه بسیار در این نشست حضور یافتند و مسائل مورد نظرشان را مطرح و به بررسی دقیق موارد مورد نظر پرداختند.

وی با تاکید بر اینکه این گردهمایی نتایج بسیار مثبتی را در پی داشته است، بیان کرد: طی این جلسات به نوشتار نهایی رسیدیم. تلاش کردیم به عنوان مدیران اجرایی این حوزه شنونده دغدغه‌های مسئولین و فعالین این حوزه باشیم؛ صورت جلسه این همایش توسط نظرات و دیدگاه‌های کلیه اعضا شکل گرفته است. یکی از مهمترین مسائلی که مورد توجه انجمن‌ها است؛ بحث اجراهای عمومی و تبادل گروه‌های نمایشی بود که بطور خاص مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

گله دارزاده این گردهمآیی را سرآغاز فعالیت‌های جدیدی میان انجمن‌های هنرهای نمایشی دانست و ادامه داد: در این نشست علاوه بر مباحث نظری فعالیت‌های عملی و کاربردی نیز آغاز شده است.

وی افزود: خراسان رضوی با وجود تئاتر شهر و ایجاد شرایط مناسب به اجراهای عمومی مستمر دست یافته است و تکاپو و شرایط مساعدی را در تئاتر این استان به وجود آورده است. در این راستا توافق‌نامه‌ای میان این دو استان ایجاد شد تا براساس آن آثار نمایشی موفقشان را تبادل کنند.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور با بیان اینکه این سلسه نشست‌ها به صورت مداوم ادامه خواهد داشت تصریح کرد: در نظر داریم تا سلسله نشست‌هایی به صورت منطقه‌ای و فصلی برگزار شود، بر این اساس مناطق کشور به چند منطقه تقسیم خواهند شد تا مناطق همجوار بتوانند گردهمآیی‌هایی داشته باشند و مسائل مورد نظرشان را بررسی و پیگیری نمایند.

ابراهیم گله‌دار زاده در پایان یادآور شد: طبق این تصمیمات سند مورد نظر و آئین‌نامه‌های نهایی در تهران مورد بررسی قرار خواهند گرفت و اعلام خواهند شد.