رضا کیانیان همزمان با سالروز تولد 63 سالگی‌اش دریافت که به یکی از آرزوهای دوره نوجوانی‌اش نزدیک می‌شود اما می‌گوید:«ای کاش دیر به آرزوهای‌مان نرسیم!»

پایگاه خبری تئاتر:  29 خرداد سالروز تولد رضا کیانیان بازیگر شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون است. بازیگری که هنوز آرزوی بازی در نقش‌های زیادی را دارد. یکی از این نقش‌ها «سر تامس مور» در نمایش‌نامه «مردی برای تمام فصول» است.

از چند سال پیش بحث اجرای این نمایش به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا مطرح بود. پیش از این قرار اجرای این اثر در تالار وحدت گذاشته شد و حتی گروه بازیگران آن معرفی شدند اما مدتی بعد به دلایلی که خیلی توضیح داده نشد، اجرای این نمایش منتفی شد. با این حال وسوسه اجرای آن در تمام این سال‌ها فرمان آرا و کیانیان را رها نکرد.

به دنبال تغییراتی که در دولت اتفاق افتاد، آنها دوباره این دغدغه را پیگیری کردند و علی مرادخانی معاون هنری جدید وزارت ارشاد قول داد تلاشش را برای اجرای این نمایش به کار گیرد تا اینکه روز 28 خرداد ماه در جلسه‌ای که با حضور حسین طاهری مدیر اداره کل هنرهای نمایشی برگزار شد، قرار شد این نمایش نیمه دوم امسال به صحنه برود.

بازی در این نمایش آرزوی دیروز و امروز رضا کیانیان نیست چراکه او از دوره نوجوانی چنین آرزویی داشته است و خودش در این باره به ایسنا می‌گوید:«زمانیکه دبیرستانی بودم، فیلم "مردی برای تمام فصول" ساخته فرد زینه‌مان را دیدیم و عاشق آن شدم. بعدتر به دانشگاه آمدم و همان زمان متوجه شدم این فیلم بر اساس نمایش‌نامه‌ای به همین نام ساخته شده است. نمایش‌نامه را آقای آل رسول ترجمه کرده بود.آن را خواندم و از همان زمان آرزو داشتم نقش "سر تامس مور" را بازی کنم.»

اما این نقش تنها آرزوی کیانیان نیست. او همچنان امیدوار است در نمایش‌نامه‌های«مکبث»،«ریچارد سوم»،«آمادئوس» و البته آثار چخوف هم بازی کند.

او می‌گوید:«همه اینها نمایش‌نامه‌های خوبی هستند که برای من نقش‌های خوبی دارند چون هر نقشی برای هر بازیگری مناسب نیست.»

به گفته کیانیان قرار است نمایش «مردی برای تمام فصول» نیمه دوم بهمن ماه بعد از دهه محرم در تالار وحدت اجرا شود و حتما گروه خیلی خوبی خواهد داشت.

او تا رسیدن به این آرزو فقط چند ماه فاصله دارد اما می‌گوید «کاش اینقدر دیر به آرزوهای‌مان نرسیم!»

 رضا کیانیان متولد 29 خرداد 1330 است. او دانش آموخته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا است که با بازی در نمایش‌های«ازدوارج آقای می سی سی پی»،«یک روز خاطره انگیز از زندگی دانشمند بزرگ وو»،«بازی استریند برگ»،«یادگار سال‌های شن»،«حرفه‌ای‌ها یک کمدی غمگین»،«پروفسور بوبوس»،«عرق خورسید، اشک ماه» و ...یکی از بازیگران مطرح تئاتر است.

بازی در فیلم‌هایی چون«کیمیا»،«خانه‌ای روی آب»،«یک بوس کوچولو»،«گاهی به آسمان نگاه کن»،«فرش باد»،«آژانس شیشه‌ای»،«روبان قرمز»،«صد سال به این سال‌ها»،«سلطان»،«درد مشترک»،«صداها»،«خاک آشنا»،«سگ کشی»،«قدمگاه»،«یه حبه قند»،«یک تکه نان»،«ماهی‌ها عاشق می‌شوند»،«مادرم گیسو»،«کارگران مشغول کارند»،«سه زن»، و ... و مجموعه‌هایی چون«آپارتمان»،«شلیک نهایی»،«کیف انگلیسی»،«دوران سرکشی»،«مختار نامه»،«روزگار قریب»،«یک مشت پر عقاب» و ...را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.