مخاطبان در سالن‌های فعال سینمایی در ایتالیا برای جلوگیری از شیوع ویرووس کرونا باید حداقل یک متر از هم فاصله داشته باشند.

پایگاه خبری تئاتر: بر اساس اعلام مسئولان سینمایی ایتالیا که هم‌اکنون با ۳۰ درصد از ظرفیت کل در حال فعالیت است، برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، تماشاگران در سالن‌های سینما باید حداقل یک متر با هم فاصله داشته باشند و این قانون تا تاریخ سوم آوریل به قوت خود باقی است.

ایتالیا که با بیش از ۲۰۰ کشته یکی از بیشتریان قربانیان ویروس کرونا را در میان کشورهای جهان پس از چین دارد، این قوانین جدید را برای هرگونه برنامه زنده، تئاتر، مسابقه فوتبال، کنسرت و ... لازم‌الاجرا اعلام کرده است.

«ماریو لورینی» رئیس انجمن ملی سالن‌های سینمای ایتالیا اعلام کرد از آن‌جا که عرض هر صندلی در سالن نمایش ۶۰ سانتی‌متر است، با دو صندلی خالی در هر دو طرف و یک صندلی خالی در جلو و عقب، هر مخاطب سینما در فاصله‌ای ایمن با دیگر افراد قرار می‌گیرد.

او همچنین بیان کرد: ما انتظار تمهیدات سختگیرانه‌تری را داشتیم، اما خوشحالیم که می‌بینیم فضایی برای ادامه فعالیت برخی سینماها ایجاد شده است. شبانه‌روز در حال کار هستیم تا بتوانیم درک درست‌تری از آن‌چه مجاز و ممنوع است پیدا کنیم. سالن‌های سینما شکل‌های متفاوتی دارند و ما باید بدانیم هر مخاطب چگونه می‌تواند در شرایط ایمن به تماشای فیلم بنشیند. همچنان در ارتباط با دولت ایتالیا هستیم تا تفسیری دقیق از این قانون جدید داشته باشیم.

اکران فیلم‌ها در سینماهای ایتالیا نیز به سبب تعطیلی بخش عمده‌ای از سالن‌های سینما با مشکلات جدی روبه‌رو شده و یکی از راه‌های پیشنهادی، اکران شمار زیادی از فیلم‌ها در فصل بهار و تابستان است.