با بسته شدن سینما‌های کشور ایتالیا به خاطر همه گیر شدن ویروس کرونا در اروپا، گیشه سینمای این کشور سقوط زیادی کرده است.

پایگاه خبری تئاتر: تأثیر محدودیت‌هایی که در اروپا به خاطر شیوع ویروس کرونا اعمال شده بود در گیشه احساس می‌شود؛ چرا که تمامی سینما‌های ایتالیا این هفته تعطیل شدند و در آمد ناشی از بلیت فروشی کاهش بسیاری داشته است.

فروش بلیت در گیشه ایتالیایی‌ها از پنجم تا هشتم مارس ۵۰۳ هزار دلار (بیش از ۴۳۹ یورو) بوده که افت ۷۹ درصدی را نسبت به هفته گذشته رقم زده است. در مقایسه با سال گذشته و هفته مشابه شاهد کاهش چشمگیر ۹۵ درصدی آن هستیم.

رتبه نخست گیشه این هفته ایتالیا فیلم سینمایی «Hidden Away» بود که در جوایز فیلم برلین جایزه بهترین بازیگر مرد را برای الیو گرمانو به ارمغان آورد. این فیلم ۱۰۳ هزار دلار فروخته است. فیلم سینمایی «کینه» با ۵۹ هزار دلار و «پسران بد» با نقش آفرینی ویل اسمیت و مارتین لارنس هم با ۴۵ هزار دلار رتبه‌های دوم و سوم این گیشه بودند.

به نظر می‌رسد شرایط در این کشور رو به بدتر شدن است. روز یکشنبه ایتالیا محدودیت‌های بیشتری را در این کشور اعمال کرد و گفته شد که در حدود ۱۶ میلیون نفر در این کشور برای کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا قرنطینه شده اند. در حال حاضر نیمی از سینما‌های این کشور تعطیل شده اند و مقررات بهداشتی جدید بازدیدکنندگان را وادار می‌کند تا سه صندلی در میان در سینما‌ها بنشینند.

با بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ مورد تایید شده مبتلا به این ویروس، ایتالیا بیش از هر کشوری به غیر چین درگیر این ویروس شده است. آمار مرگ و میر بر اثر این ویروس نیز تا کنون ۳۶۶ نفر ثبت شده است.