اگر به دنیای عجیب و غریب فیلم سینمایی «ممنتو» به کارگردانی کریستوفر نولان علاقه دارید، این فیلم‌ها باید در لیست تماشای شما قرار بگیرند.

پایگاه خبری تئاتر: تعداد زیادی از فیلم‌های کریستوفر نولان هستند که سطحی خاص از تردید و واقعیت را در خود دارند و سعی در تفکیک حقیقت و دروغ و تفکر درباره مفاهیم زندگی و اخلاق دارند. فیلم سینمایی «ممنتو» یکی از این فیلم‌ها نمونه محبوب و تحسین شده آنهاست و امتیاز ۹۴ را از مخاطبان و ۹۲ را از منتقدان گرفته است.

کریستوفر نولان پیش از آنکه به عنوان کارگردان فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی» انتخاب شود و فیلم جذاب «تلقین» را بسازد، این اثر هنرمندانه مهیج را به صورت نیمه رنگی و نیمه سیاه و سفید ساخت. بدون توضیح بیشتر به سراغ فیلم‌هایی می‌رویم که اگر فیلم «ممنتو» را دوست داشته باشید، دیدن آن‌ها نیز برای شما جذاب خواهد بود.

تقدیر «Predestination»

توصیف این فیلم سینمایی بسیار دشوار است؛ چرا که هر صحبت بی موردی درباره آن منجر به لو رفتن داستان فیلم خواهد شد. تقدیر فیلمی در سبک علمی تخیلی مهیج به کارگردانی برادران اسپیریگ است. از بازیگران آن می‌توان به ایتن هاک، سارا اسنوک و نوآه تیلور اشاره کرد.

فیلم‌نامه فیلم بر اساس داستان کوتاه «همه شما زامبی‌ها» اثر رابرت آنسون هاین‌لاین نوشته شده‌ است. فیلم داستان ماموری است که به سفر‌های مختلفی در زمان فرستاده می‌شود. در آخرین ماموریتش، او باید تبهکاری را تعقیب کند که در سرتاسر زمان‌ها او را فراموش کرده بود.

مصاحبه «The Interview»

این فیلم سینمایی با به تصویر کشیدن داستانی پیچیده به کارگردانی کریگ موناهان پر از پیچ و تاب‌های سرگرم کننده است و می‌تواند نه تنها برای طرفداران فیلم‌های جنایی بلکه برای همه جذاب باشد. داستان فیلم از این قرار است که در ساعت ۵ صبح پلیس وارد آپارتمان شخصی به نام ادی شده و او را به مرکز خود می‌برد. او به اتاق بازجویی برده شده و در مقابل کارآگاه جان استیل قرار می‌گیرد. او متهم به سرقت اتومبیل و حتی قتل است. اما او تنها فرد تحت فشار نبوده و خود کارآگاه از طرف دیگران تحت فشار است.

شهر تاریک «Dark City»

شهر تاریک یا شهر تاریکی فیلمی در سبک علمی تخیلی و نئو نوآر به کارگردانی الکس پرویاس و با بازی روفس سوئل، جنیفر کانلی و کیفر ساترلند است. فیلم‌نامه این فیلم را پرویاس، لم دابس و دیوید اس. گویر نوشتند. «جان» صبح در یک هتل ناشناس و عجیب تنها از خواب بر می‌خیزد. او حافظه اش را از دست داده و پلیس نیز بخاطر یکسری جنایت که او هیچ چیزی در موردشان به یاد نمی‌آورد، در تعقیب اوست. زمانی که او می‌کوشد تا گذشته اش را بخاطر آورد وارد یک دنیای زیر زمینی می‌شود که توسط یکسری موجودات بسیار قدرتمند که به بیگانه مشهور هستند کنترل می‌شود.

دانی دارکو «Donnie Darko»

دانی دارکو، فیلمی در سبک تریلر روان‌شناختی علمی تخیلی، به نویسندگی و کارگردانی ریچارد کلی است. جیک جیلنهال، جنا مالون، مگی جیلنهال، درو بریمور و پاتریک سوویزی فقید از بازیگران این فیلم هستند. در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سال ۱۹۸۸، نوجوانی به نام «دانی دارکو» یک شب در خواب به راه می‌افتد و از خانه خارج می‌شود و با خرگوش غول پیکر و زشت رویی به نام «فرانک» ملاقات می‌کند که به او می‌گوید دنیا ۲۸ روز و ۶ ساعت و ۴۲ دقیقه و ۱۲ ثانیه دیگر نابود خواهد شد.

کاندیدای منچوری« The Manchurian Candidate»

داستان فیلم درمورد گروهبان ریموند شاو و سرگرد بنت مارکو است که در یک عملیات برای جنگ حضور دارند، ولی متاسفانه در آن ماموریت شکست خورده و توسط دشمن دستگیر میشوند و آن‌ها را شکنجه و مخصوصا شست شوی مغزی میدهند. در این فیلم سینمایی از بازیگران مشهوری مثل دنزل واشنگتن و مریل استریپ استفاده شده است و نمره قابل قول ۸۰ را در سایت راتن تومیتوز دارد.

رودخانه میستیک «Mystic River»

اگر به فیلم‌هایی همانند ممنتو علاقه دارید، حتما باید فیلم رودخانه میستیک به کارگردانی کلینت ایستوود را تماشا کنید. این فیلم سینمایی بر اساس رمانی به همین نام از دنیس لهان که داستان ماجراجویی سه مرد که از دوران کودکی با یکدیگر بوده اند را روایت می‌کند اقتباس شده است. اکنون بعد از مدت ها، با به قتل رسیدن فرزند یکی از این افراد، سرنوشت دوباره آن‌ها را گرد هم می آورد. شخصیت شان که یک کارآگاه پلیس است، مسئولیت تحقیق روی این قتل را بر عهده دارد. او شواهد و مدارک وحشتناکی در این باره پیدا می‌کند.

ماشین کار «The Machinist»

در این فیلم سینمایی به کارگردانی برد اندرسون، تروور رزنیک یک کارگر کارخانه که اپراتور ماشین تراش است یک سالی می‌شود که نخوابیده است. با اتفاقات عجیب و غریبی که در خانه و محل کارش رخ میدهد، او کم کم به سلامت عقل خودش شک می‌کند. گفتگو با همکار بد قیافه‌اش که ظاهرا همه وجودش را انکار می‌کنند و پیدا کردن یادداشت‌هایی معمایی روی یخچال خانه‌اش، باعث شده او به همه اطرافیانش بدگمان شود.