بهرنگ دزفولی‌زاده معتقد است اگر در آینده مردم مطمئن شوند که ویروس کرونا از بین رفته و امنیت در سالن‌های سینما وجود دارد، به دلیل این که در طی این مدت تفریحی نداشتند تمایل به تماشای فیلم‌های خوب خواهند داشت.

پایگاه خبری تئاتر: بهرنگ دزفولی‌زاده سال گذشته با فیلم "بی‌صدا حلزون" در بخش نگاه نو سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت، فیلمی با حضور بازیگرانی چون هانیه توسلی، مهران احمدی و محسن کیایی که به زندگی ناشنوایان می‌پردازد و یک قصه معمایی اجتماعی را در این بستر روایت می‌کند.

این کارگردان سینما درباره وضعیت "بی‌صدا حلزون" پس از حضور در جشنواره و تغییرات احتمالی فیلم بیان کرد: پس از جشنواره و اکران‌هایی که داشتیم از نظرات واقعی و غیرمغرضانه اصحاب رسانه و منتقدان که برایم بسیار اهمیت دارد استفاده کردم و به تدوین مجدد فکر کردم. از سوی دیگر مردم و جامعه ناشنوایان فیلم را دیدند و نکاتی را تذکر دادند که سعی می‌کنم در کار اعمال کنم. جشنواره فیلم فجر ویترین خوبی است چرا که به شما این فرصت را می‌دهد تا قبل از دیده شدن در اکران عمومی بتوان چکش‌کاری لازم را روی فیلم انجام داد. با توجه به شرایط حال حاضر و تعطیلی سینماها به دلیل شیوع ویروس کرونا نمی‌دانم که چه زمانی این اتفاق بیفتد و فیلم اکران شود.

این کارگردان در ادامه درباره شرایط سینماها در سال 99 گفت: در ارتباط با وضعیت سال جدید سینمای ایران دودل هستم. امیدوارم مانند شرایطی که هرگاه در کشور بحرانی می‌شود، هرکسی فکر خودش است و به خود فکر می‌کند نباشد و فیلم‌ها در شرایط و فضایی قرار گیرند که به شکل برابری در اکران دیده شوند. چرا که یکسری از فیلم‌ها پروداکشن‌ کم و یکسری بیگ پروداکشن هستند و برای آن‌ها زحمت کشیده شده و هزینه شده است. فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم فجر مورد توجه مخاطبان قرار گرفته‌اند به کمتر از 15 فیلم می‌رسد و مردم نیز مشتاق هستند تا این فیلم‌ها را ببینند. امیدوارم در اکران شرایط خوبی داشته باشند و درست دیده شوند. در حال حاضر نه خوش‌بین هستم و نه بدبین و فکر می‌کنم صاحبان فیلم‌ها باید تعامل بیشتری باهم داشته باشند.

دزفولی‌زاده همچنین در پاسخ به این سؤال که قرعه‌کشی فیلم‌های سینمایی را چطور ارزیابی می‌کند، اظهار کرد: به نظرم تجربه بدی نیست و می‌تواند تبدیل به یک اتفاق بالفعل دائمی شود. البته اگر یک کارگروهی شکل بگیرد و شرایطی ایجاد شود که از تجربیات اکران در کشورهای دیگر که وضعیتشان به سینمای ما نزدیک است، استفاده کنیم و از آن‌ها الگوبرداری کنیم تا به یک اکران سر و شکل‌دار موفق برسیم، قطعاً اتفاق بهتری در انتظار سینمای ما خواهد بود.

او با اشاره به میزان استقبال مردم از فیلم‌ها در سال جدید با توجه به بسته بودن سالن‌های سینمایی و بحث ویروس کرونا نیز گفت: فکر می‌کنم اگر مردم مطمئن شوند که ویروس از بین رفته است و امنیت در سالن‌ها وجود دارد، به دلیل این که در این مدت تفریحی نداشتند، تمایل به دیدن فیلم‌های خوب داشته باشند، اما نمی‌دانم تا چه اندازه از فیلم‌ها استقبال خواهد شد. متأسفانه استقبال مخاطبان از جشنواره فیلم فجر پارسال در مقایسه با دوره‌های قبل بسیار کمتر بود و در سالن‌ها مخاطب کمتری دیده می‌شد. امیدوارم مانند آثار قبلی که هم در جشنواره و هم در اکران عمومی خوب دیده شدند، شاهد این اتفاق خوب در سال جدید نیز باشیم.

دزفولی‌زاده در خاتمه درباره ارزیابی‌اش از اکران فیلم "بی‌صدا حلزون" بیان کرد: فکر می‌کنم این فیلم به دلیل موضوع ناشنوایان و زندگی آن‌ها و شرایطی که دارند برای مخاطب شنوا نیز جذاب است و آن‌ها از فیلم حمایت می‌کنند، چون ما سعی کردیم از زندگی شنوا به ناشنوا وارد شویم و این دو را به هم پیوند دهیم و از هم جدا نباشیم. مخاطبان می‌توانند با دیدن چنین آثاری و حمایت از آن‌ها فیلمسازان را ترغیب کنند تا وارد فضاهای جدید شوند. من سعی کردم بازیگرانی را انتخاب کنم که چیز جدیدی از آن‌ها ببینیم و کاملاً متفاوت باشند. امیدوارم که مخاطب نیز در اکران عمومی فیلم را ببیند و از آن حمایت کند.


منبع: هنرآنلاین