نمایش موزیکال ˝Newsis˝ بعد از دو سال و نیم اجرا در برادوی بیش از 100 میلیون دلار فروش داشته و حدود یک میلیون نفر تماشاگر داشته است.

پایگاه خبری تئاتر: نمایش موزیکال "Newsis" که بعد از دو سال و نیم اجرا به سرعت محبوب و تبدیل به سریع ترین نمایش در تاریخ تئاتری کمپانی دیسنی شد که توانسته خرج خود را در بیاورد، بیست و چهارم ماه اوت کار خود در برادوی را به پایان می رساند و بعد از آن راهی تور ملی در سراسر آمریکا می‌شود.

از آنجا که این نمایش تنها بعد از 9 ماه موفق به بازگرداندن 5 میلیون دلار خرج تولیدش شد و هنوز هم در تئاتر ندرلاندر موفق به پر کردن 85 تا 95 درصد صندلی ها می شود، تصمیم پایان دادن به آن کمی تعجب برانگیز بود.

با این وجود، بر خلاف تولیدکنندگان دیگر که تا وقتی که امکانش هست نمایش را از روی صحنه بر نمی دارند، کمپانی دیسنی عادت دارد قبل از اینکه هرگونه ضعف باکس آفیسی بتواند رخ دهد نمایش خود را بیرون بکشد. این کمپانی قبلا با نمایش‌های "مری پاپینز" و "دیو و دلبر" نیز همین کار را کرده است.

نمایش "Newsis" که تا کنون کمی بیش از 100 میلیون دلار فروش داشته و حدود یک میلیون نفر را به تماشا واداشته، نسبت به نمایش عظیم "شیرشاه" که سال گذشته پرفروش ترین نمایش برادوی بود و اولین نمایشی است که توانسته از مرز فروش یک میلیارد دلاری بگذرد بسیار کوچک به نظر می‌رسد، با این حال موفقیت آن با توجه به انتظار اولیه‌ای که نسبت به آن وجود داشت، قابل تحسین است.

این نمایش به نحوی بازسازی فیلم سال 1992 کنی اورتگا است که کریستین بیل جوان در آن نقش‌آفرینی کرد.

فیلم سینمایی فروش بسیار ضعیفی در سینماها داشت، اما بعدها در کانال دیسنی طرفداران بسیاری پیدا کرد و در نهایت، پاسخ‌ها و نقدهای مثبت باعث شد تئاتر پیپر میل نیوجرسی یک نمایش محدود 13 هفته‌ای برای آن درنظر بگیرد. فروش خوب این نمایش در ماه مارس 2012 باعث تمدید شدن موقت، و در نهایت تمدید شدن نامحدود آن شد.

"Newsis" الهام گرفته از زندگی واقعی فروشندگان روزنامه‌ها در خیابان‌های شهر نیویورک و اعتصاب آن‌ها در سال 1899 است. شعرهای این نمایش از جک فلدمن و موسیقی آن اثر آلن منکن است و متن را هاروی فیرستاین نوشته است.

با احتساب اجراهای دوباره نمایش "Newsis" تا پایان تابستان، این نمایش 1005 بار اجرا خواهد شد. با این حساب، این نمایش از نظر طول اجرا تبدیل به دومین نمایش ادامه دار در تاریخ 93 ساله تئاتر ندرلاندر خواهد شد. رتبه اول به «اجاره» اختصاص دارد.

تور ملی این نمایش از ماه اکتبر آغاز می‌شود و طی فصل 2015-2014 در 43 هفته و در 25 شهر آمریکا روی صحنه می‌رود.