سعید داخ، کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون از نامشخصی سیاست های تئاتر در این ایام کرونایی گلایه کرد و گفت: درست است که این روزها نمی توان سالن ها را بازگشایی کرد اما می توان برنامه مدون برای پس از بازگشایی تدوین کرد تا باعث اعتمادسازی برای مردم شود.

پایگاه خبری تئاتر: سعید داخ بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون انتهای سال گذشته نمایش «شک» پاتریک شنلی را روی صحنه تماشاخانه دیوار چهارم به اجرا رساند و پیش از شیوع کرونا اجرایش به اتمام رسید.

داخ گفت: نمایش من سال گذشته به اتمام رسید اما اجرای پس از من کار هادی حوری بود که دو شب بعد از شروع کارش به لغو رسید.

وی درباره دیگر پروژه های نیمه کاره اش گفت: سریال نمایش خانگی «آقازاده ها» نزدیک به بیست شب دیگر فیلمبرداری داشت که قرار بود اسفند ماه گرفته شود اما به دلیل کرونا تعطیل شد الان هم مشخص نیست چه وقت دستورالعملی برای ادامه فیلمبرداری سریال ها و فیلم ها داده شود.

وی درباره بلاتکلیفی تئاتر هم گفت: هنوز مشخص نیست کی سالن ها باز شود. برای سینماها الان مطرح کردند که به احتمال زیاد از عید فطر سالن ها باز می شود و بلیت ها ضربدری فروخته می شود. تئاتر اما بلاتکلیفی بیشتری دارد چرا که اعتماد سازی سخت تر هم هست یک نفر در سالنی عطسه کند بعید میدانم کسی در سالن باقی بماند و این یک بمب اتم می شود باید بتوان این مسائل را مدیریت کرد.

داخ با ابراز ناامیدی از وضعیت تئاتر در سال جاری گفت: من بعید میدانم امسال اتفاق خاصی در سینما و تئاتر بیافتد چرا که تضمینی هم وجود ندارد که تا ماه های بعد شرایط چطور شود.

وی با اشاره به شرایط نامساعد برخی هنرمندان تئاتر در وضعیت فعلی گفت: با وجود اینکه این روزها نیاز بیشتری به فعالیت هنرمندان در فضاهای مجازی است چون مردم در منازلشان هستند اما چنین چیزی را نمی بینیم و شعله تئاتر را خاموش میبینیم بهرحال مردم نیاز به سرگرمی دارند حتی در منازلشان هم اما واقعیت این است که فیلمبرداری کارها و تئاترها خطرناک است شاید عوامل پشت صحنه بتوانند دستکش و ماسک استفاده کنند اما بازیگر این شرایط را ندارد.

داخ در پایان گفت: امیدواریم زودتر واکسن این بیماری کرونا در کشور ما کشف شود و مردم بتوانند به زندگی عادی بازگردند.