سینما‌های دو کشور نروژ و جمهوری چک، با اعمال محدودیت‌های ظرفیتی تصمیم به بازگشایی خود گرفتند.

پایگاه خبری تئاتر: کشور‌های نروژ و جمهور چک خیلی زود به سراغ بازگشایی و راه اندازی مشاغلی رفتند که به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور به تعطیلی شده بودند.

مسئولان نروژ اعلام کردند که سینما‌های این کشور از هفتم ماه می‌ بازگشایی می‌شوند. پذیرش مخاطبان محدود به ۵۰ نفر در هر سالن نمایش خواهد بود که مشابه محدودیت‌های اعمال شده توسط سوئد، کشور همسایه آن‌هاست.

البته این محدودیت به تدریج با افزایش ظرفیت به ۲۰۰ نفر کمرنگ‌تر خواهد شد. از مراجعه کنندگان به سینما نیز درخواست می‌شود که حداقل یک متر فاصله اجتماعی را بین یکدیگر حفظ کنند.

در جمهوری چک نیز دولت برنامه‌هایی را برای راه اندازی مجدد این کشور با وجود باقی ماندن ویروس کرونا در نظر گرفته و سینما‌های خود را در تاریخ ۱۱ می، دو هفته زودتر از برنامه ریزی قبلی آن‌ها بازگشایی خواهد کرد. مکان‌های عمومی دیگری مثل باشگاه‌های ورزشی و کتابخانه‌ها نیز محدودیت جمعیتی ۱۵ نفر به طور همزمان را دارند.

دولت چک پیش از شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور محدودیت‌ها و تدابیر زیادی را اعمال کرد. بر اساس داده‌های سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه در این کشور با ۷۵ مورد جدید مبتلا، هیچ مرگی بر اثر کرونا ثبت نشد. در مجموع ۷ هزار و ۵۷۹ مورد مبتلا در این کشور تایید شده که آمار مرگ و میر آن نیز ۲۲۷ نفر است.