افسانه ماهیان از دریافت پینشهادهایی برای ادامه اجرای نمایش «هم هوایی» در مهر ماه خبر داد و از مسئولان اداره کل هنرهای نمایشی درخواست کرد تا هر چه سریعتر سالن‌هایی که قصد احیای آن‌ها را دارند به اهالی تئاتر معرفی کنند.

پایگاه خبری تئاتر: ماهیان با بیان اینکه تصمیم گروه برای ادامه اجراهای نمایش «هم هوایی» در دیگر استان‌ها به پایان نرسیده عنوان کرد: به دلیل هم‌زمانی با ماه مبارک رمضان امکان برنامه‌ریزی و هماهنگی با سالن‌های نمایش دیگر استان‌های کشور وجود نداشت. به همین علت سفر برای اجرای جدید را متوقف کردیم، اما برای مهرماه پیشنهادهایی داریم که احتمال دارد نمایش‌ «هم هوایی» را آن زمان بار دیگر به صحنه ببریم.

این کارگردان همچنین در ارتباط با اجرای عمومی نمایش «سه جلسه تراپی و یک میهمانی» اظهار داشت: منتظرم تا برنامه‌ریزی‌های 6 ماه دوم مجموعه تئاترشهر مشخص شود که ظاهرا همه چیز به تشکیل شورای هنری موکول شده و باید منتظر بمانیم تا این گروه کار خود را آغاز کند.

وی در خصوص تشکیل این شورا و تجربه سالیان گذشته عنوان کرد: به هر تقدیر وجود تفکرات مختلف برای انتخاب آثار نمایشی بهتر از یک نظر است. این فکر مثبت است اما باید راهی برای برطرف شدن مشکل ریشه‌ای تئاتر کشور یعنی کمبود سالن‌ اجرا پیدا کنیم.

کارگردان نمایش «پالتوی پشمی قرمز» خاطرنشان کرد: این مشکلی است که فکر نمی‌کنم با تشکیل شورای انتخاب آثار برطرف شود. شورا راه حلی مقطعی برای کنترل و نظم بخشیدن به تعداد بالای درخواست‌ها به نظر می‌رسد اما گذراست.

ماهیان به گفته‌های مدیران اداره کل هنرهای نمایشی درباره احیای سالن‌های نمایش غیرفعال بیان کرد: به نظرم بد نیست گروهی برای جستجو و معرفی این سالن‌ها تشکیل شود و حداقل اداره کل هنرهای نمایشی اعلام کند چه زمانی قرار است سالن‌های غیر فعال در اختیار گروه‌ها قرار بگیرد.

وی با بحرانی توصیف کردن شرایط امروز زیرساخت‌های تئاتر کشور ادامه داد: اگر یک زمان‌بندی مشخص داشته باشیم گروه‌ها امکان بهتری برای برنامه‌ریزی در اختیار خواهند داشت. مانند آنچه برای موسسه اکو اتفاق افتاد و امروز دیگر فاصله زیاد جغرافیایی این سالن با مرکز برای کارگردانان اهمیت ندارد و گروه‌های زیادی راقب به اجرا در این محل هستند.

این کارگردان در پایان تاکید کرد: امروز شرایط بحرانی است و زمانی برای دست روی دست گذاشتن نداریم. مسئولان هرچه سریعتر باید سالن‌هایی که قصد احیای آن‌ها را دارند معرفی کنند.